محمود نوروزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: معاملات در بازار املاک و مسکن کلانشهر اراک دوره بی رونق و رکود را پشت سرگذاشته است و این وضعیت باعث شده تا صاحبان واحدها توان تامین هزینه ها را نداشته باشند و واحدهای خود را تعطیل کنند.
وی اظهار کرد: ظرف 2 سال گذشته 120 پروانه فعالیت واحد املاک و معاملات در اراک باطل شده است.
وی گفت: باوجود مهار تورم هنوز رکود در بازار مسکن وجود دارد و با رونق بازار پیش بینی می شود واحدهای تعطیل شده معاملات املاک به چرخه فعالیت بازگردند.
رئیس اتحادیه و صنف مشاوران املاک اراک گفت: رونق و تحرک در بازار مسکن نیازمند اعطای تسهیلات بانکی با نرخ پایین است و تسهیلاتی که اکنون بانک ها در اختیار متقاضیان قرار می دهند محرک نیست و رونقی در بازار مسکن ایجاد نمی کند.
نوروزی افزود: بالا بودن نرخ تسهیلات مسکن موجب شده تا مستاجران انگیزه ای برای خرید مسکن نداشته باشند و ترجیح می دهند در شرایط فعلی اجاره نشین باشند.
وی گفت: رونق بازار مسکن نیازمند ارایه تسهیلات در بانک های متعدد است و پرداخت تسهیلات بانکی در بانک مسکن به تنهایی نمی تواند مسکن را از رکود خارج کند.
وی اظهار کرد: شرایط سخت تسهیلات بانکی و پرداخت رقم سنگین اقساط از عهده کارمندان درجه یک نیزبرنمی آید و لازم است با سهل شدن شرایط رونق مسکن به وجود آید.
رئیس اتحادیه و صنف مشاوران املاک اراک گفت: قیمت مسکن باید در یک اقتصاد سالم با دستمزد و حقوق خانوارها متناسب باشد اما در حال حاضر درآمد ماهانه بسیاری از خانوارهای ایرانی با قیمت اجاره بها تناسب ندارد.
نوروزی افزود: بخش مسکن به دلیل ارتباط با بیش از ۱۰۰ رسته شغلی و خدمات می تواند صنایع کوچک و خدمات را به تحرک درآورد و رشد این بخش کلید اصلی برای ایجاد رونق فراگیر و اشتغالزیی است.
وی اظهار کرد: رکود ایجاد شده در بازار مسکن نقش مؤثری در افزایش قیمت اجاره دارد و در حال حاضر با توجه به انباشت تقاضا در این بخش، بسیاری از مالکان به سمت بازار اجاره کشیده می شوند.
920 واحد معاملاک املاک و مسکن در اراک فعال است.
6991/ 6013خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.