به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در کمیته شورای مناسب سازی ساختمان های دستگاه های اجرایی استان مرکزی افزود: هنگام انعقاد مبادله قرارداد دستگاه های اجرایی با برنامه و بودجه لازم است اعتبار مناسب سازی لحاظ شود تا دستگاه ها در اجرا با مشکل مواجه نشوند.
وی اظهار کرد: هرسال اعتباری با عنوان تجهیز به دستگاه های دولتی اختصاص می یابد و انتظار است مناسب سازی در برنامه مدیریتی واحدها قرار گیرد.
فیلی افزود: مناسب سازی ساختمان های اداری برای تردد معلولان و جانبازان از مصوبات مجلس شورای اسلامی و انجام آن الزام آور است.
وی اظهار کرد: مناسب سازی ساختمان های اداری بهترین نوع تکریم از جانبازان و معلولانی است که برای انجام خدمات نیاز به استفاده از امکانات خاص دارند.
وی در ادامه گفت: با توجه به تردد زیاد مسافران و به ویژه جانبازان از اراک در کاروان راهیان نور به محورهای جنوبی کشور،لازم است امکانات جابه جایی این قشر در ایستگاه قطار اراک مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: فقدان یکپارچگی در نگاه مسئولان، الزام آور نبودن برخی مصوبات مجلس از جمله دلایلی است که موجب شده تا مصوبه مجلس تاکنون به صورت مطلوب اجرا نشود.
دکتربهروز رفیعی افزود: کارشناسان اداره کل بهزیستی استان مرکزی برای بررسی مناسب سازی 52 دستگاه استان را مورد بازدید قراردادند.
وی اظهار کرد: این دستگاه ها در شاخص های نظیرراه قابل دسترسی از ورودی، وجود عرض بازشو کف پوش حداقل 100 سانتیمتر، رعایت ضوابط سطوح شیبدار و رعایت ضوابط اجرایی فضای بهداشتی ویژه تردد معلولان و جانبازان را مورد بررسی قرار دادند.
وی گفت: در این بازرسی از صفر تا 20 به ادارات و دستگاه هایی که شاخص های یاد شده را رعایت کردند امتیاز داده شده است.
70 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی معلول جسمی و حرکتی هستند که 30 هزار نفر از این تعداد تحت پوشش خدمات بهزیستی استان مرکزی قراردارند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.