مجتبی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجموعه با پرداخت هشت میلیارد ریال تسهیلات در بخش های دامداری، کشاورزی و قالی بافی اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود پست بانک استان مرکزی امسال با پرداخت تسهیلات برای 500 روستایی فرصت شغلی ایجاد کند.
وی گفت: این مجموعه در سال گذشته با پرداخت23 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای 285 روستایی شغل پایدار ایجاد کرد.
وی بیان کرد: 185 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های رفاه اجتماعی شامل رونق تولید، ساختن حمام، آسفالت بام، خرید لوازم منزل و تجهیزات ماشین آلات کشاورزی در قالب یک هزارو 917 پرونده در سال گذشته پرداخت شده است.
مدیر شعب پست بانک مرکزی گفت: پست بانک در اول دی ماه سال 1375 پای به عرصه اقتصادی کشور گذاشت و با سابقه 20 سال با توجه ارتقای جایگا هخود به بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه فناوری و کسب و کارهای نوپای حوزه ICT ایفا کند.
باقری افزود: بانک های کشور تمرکز کمی بر روستاها دارند اما، ارائه خدمات بانکی در روستاها توسط پست بانک، موجب کاهش سفرهای روستائیان به شهر شده است.
وی تصریح کرد: رویکرد پست بانک، اشتغالزایی و ایجاد درآمد در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.
وی گفت: یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورهای از جمله ایران کاهش بیکاری و توسعه فعالیت های شغلی است، توسعه و عمران روستایی در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه های اصلی کشورهای در حال توسعه بوده است.
باقری افزود: پست بانک در محرومیت زدایی و اشتغالزایی در مناطق روستایی فعال است و در این راستا اقدامات موثری انجام داده است، این بانک به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی درحوزه ICT با توجه به رسالت خود اقدام به گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی در روستاها با هدف افزایش سطح رفاه، مهاجرت زدایی، اشتغالزایی، حمایت از کسب و کارهای خرد داشته است.
10شعبه اصلی و 160 باجه نمایندگی پست بانک در استان مرکزی فعال است.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.