در این آیین که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استان مرکزی و اقشار مختلف مردم شهرستان اراک برگزار شد، نمازگزاران آیات روح بخش کلام الله قرآن مجید را به همراه با قاری مصری استاد علی محمود الشمیس را جمع خوانی کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این آیین گفت: محافل قرآنی انس با قرآن در طرح ضیافت الهی با هدف ایجاد انگیزه فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها به ویژه نونهالان، نوجوانان و جوانان و آشنایی با مفاهیم قرآن و قرآن خوانی برگزار می شود.
حجت الاسلام سید باقر حسینی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن معرفت اسلامی را در ذهن افراد مومن قویتر و عمیق تر کرده و شناخت مفاهیم و دستورات قرآن برای هر انسانی ضروری است.
وی ادامه داد: به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) محفل انس با قرآن کریم با همکاری اداره اشاد اسلامی در بیت امام خمینی (ره) و ویژه برنامه و سوگواری حضرت خدیجه همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی در 11 بقعه متبرکه برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اجرای برنامه منسجم و مشترک با همکاری شهرداری و با حضور مبلغان برای بیان احکام، روایت، آماده سازی و نصب دعای روزانه در بقاع متبرکه و امکانی که مبلغان حضور دارند، آماده سازی مساجد، تعویض قرآن های بقاع متبرکه، برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی، اجرای برنامه های ویژه خواهران شامل احکام بانوان، برگزاری کلاس های جز خوانی، ترتیل و مباحث اخلاقی را از جمله برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
حجت الاسلام حسینی یاد آور شد: امسال 124 بقعه متبرکه در استان غبار روبی و عطر افشانی و عملیات اجرای طرح توسعه امامزاده محمد عابد (ع) نیز در حال انجام است.
چهار هزار و 700 موقوفه، 26 هزار رقبه و 264 امامزاده در استان مرکزی وجود دارد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.