به گزارش ایرنا، محسن بختیار روز سه شنبه در نشست شورای سیاستگذاری چهارمین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی(GIS) در محل برق منطقه ای باختر در اراک، افزود: سیستم اطلاعات مکانی در فعالیت های صنعت آب و برق نیازمند بهره برداری مناسب از منابع و امکانات است تا فعالیت های وزارت نیرو و دیگر نهادهای دولتی بر اساس داده ها و مفاهیم دقیق و قابل اعتماد تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: این سامانه اطلاعاتی ابزار قدرتمندی برای ذخیره و بازیابی اطلاعات در آینده، تبدیل و نمایش داده های فضایی از جهان واقعی است که در خصوص بهره برداری از منابع آب و برق و همچنین جانمایی تصفیه خانه ها بسیار کارآمد است.
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو بیان کرد: فناوری اطلاعات به عنوان پدیده تاثیرگذار در تمام حوزه های فعالیت های وزارت نیرو است و زیرساخت های استفاده از این تکنیک، سامانه اطلاعات مکانی است.
وی، نقشه برداری و اندازه گیری تعیین مقایس ها را مهمترین اهداف راه اندازی سامانه اطلاعاتی مکانی دانست و گفت: وظایف اصلی سامانه اطلاعات مکانی شامل جمع آوری و ویرایش اطلاعات، مدیریت اطلاعات، پرسش و پاسخ و تجزیه اطلاعات، نمایش اطلاعات و ذخیره سازی اطلاعات مکانی است.
بختیار اظهار کرد: برای راه اندازی این سامانه از دانشجویان و اساتید دانشگاه های برجسته کشور و همچنین مهندسان عالی رتبه وزارت نیرو بهره گیری شده است.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه این استان قطب چهارم صنعت کشور محسوب می شود راه اندازی یک سامانه جامع اطلاعاتی برای بهره برداری صحیح از منابع ضرورت دارد.
محمود زمانی قمی افزود: احیا و راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل استان مرکزی در سال گذشته در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفت که مدیران وابسته به وزارت نیرو نقش مهمی در موفقیت این مهم بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: ستاد مدیریتی استان مرکزی تمامی ظرفیت خود را برای برگزاری هر چه بهتر چهارمین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات مکانی(GIS) در اختیار برق مدیریت های وزارت نیرو در این استان قرار می دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این نشست گفت: چهارمین کنفرانس ملی سامانه اطلاعات(GIS) آذر ماه امسال در اراک برگزار می شود.
فرهاد شبیهی افزود: تا کنون سه نشست شورای سیاستگذاری برای برنامه ریزی و استفاده از نقطه نظرات اساتید دانشگاه ها، دانشجویان ممتاز و همچنین مهندسان فعال در مدیریت های وزارت نیرو برگزار شده که نتایج قابل قبولی نیز داشته است.
وی، میزان تبادل انرژی برق در شرکت برق منطقه ای باختر را 21 میلیارد کیلووات در ساعت دانست و گفت: در زمستان و افزایش برودت هوا این مهم به 24 میلیارد کیلو وات نیز می رسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بیان کرد: 65 درصد از انرژی برق استان مرکزی در بخش صنعت مصرف می شود که با توجه به احیای بسیاری از صنایع در سال گذشته پیش بینی می شود این مهم نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
برق منطقه ای باختر سه استان مرکزی، همدان و لرستان را با 77 هزار کیلومتر مربع و همچنین پنج میلیون نفر جمعیت در قالب 2 میلیون خانوار را در بر می گیرد.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.