سید مهدی ساداتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات در خمین به صورت تمام الکترونیکی است و تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تدارک شده است.
وی توضیح داد: 180 دستگاه جدید برای رای گیری در 49 شعبه اخذ رای شهری تدارک دیده شده است و تمامی مراحل اخذ رای و شمارش آرا در خمین به شیوه الکترونیکی اجرا می شود.
وی اظهارکرد: در این دستگاه امکانات نرم افزاری لازم نصب شده و در هنگام رای گیری نام و تصویر نامزدها نشان داده می شود و رای دهنده با رویت چهره و مشخصات کاندیداهای مورد نظر خود رای می دهند.
فرماندار خمین ادامه داد: امکانات رای گیری الکترونیکی پس از انجام فرایند رای گیری به صورت خودکار برگ رای را پرینت می گیرد و به عنوان پشتیبان در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی و مقطعی تعرفه دستی نیز در شعب موجود است.
ساداتی افزود: فرآیند انتخابات الکترونیکی نیز به این گونه است که اول رای دهنده کارت را از یکی از اعضای شعبه اخذ انتخابی تحویل می گیرد و باید این کارت روی سیستم الکترونیک قرار گیرد و تا پایان رای گیری نیز جا به جا نمی شود.
وی بیان کرد: در گام دوم، کد داوطلب یا داوطلبان مورد نظر را وارد می شود و در گام بعدی دکمه اتمام رای گیری فشار داده می شود و پس از چک کردن گزینه های منتخب کار اتمام رای گیری با فشردن دکمه دستگاه پایان می یابد.
فرماندار خمین گفت: پس از رای گیری برگ چاپی از دستگاه خارج شده و در آخر کارت برداشته می شود و به مسئول شعبه تحویل می شود.
وی افزود: آموزش در این زمینه به صورت کامل داده شده و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
ساداتی گفت: این شهرستان آماده برگزاری انتخابات سالم، قانونی و با امنیت کامل است و 2 هزار نفر برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه را برعهده دارند.
ساداتی یادآورشد: 636 داوطلب در رقابت های پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی خمین حضور دارند و برای تصاحب 323 کرسی شورا در شهر و روستا رقابت می کنند.
وی بیان کرد: 63 داوطلب در شهر خمین، 9 داوطلب در شهر قورجی باشی، 381 داوطلب در بخش مرکزی و 184 داوطلب نیز در بخش کمره نامزد انتخاباتی شدند.
ساداتی افزود: در مجموع تعداد 12 نفر در شهر شامل خمین هفت نفر و شهر قورچی باشی پنج نفرو 311 نفر روستایی منتخب شورای اسلامی شهری و روستایی خواهند شد.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.