دکتر جواد جواهری روز شنبه در آیین بزرگداشت روز ماما در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان افزود: بر اساس ارزیابی پارسال وزارت بهداشت، این بیمارستان به دلیل توجه ویژه به موضوع سلامت مادر و نوزاد، توسعه زیرساخت‌ها و نیز افزایش آمار زایمان طبیعی و کاهش سزارین موفق به کسب این موفقیت شد.
وی ادامه داد: این بیمارستان در سطح استان مرکزی به عنوان بیمارستان برتر در ترویج زایمان طبیعی شناخته شده است .
دکتر جواهری افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت زایمان طبیعی در این شهرستان 20 درصد افزایش و سزارین نیز 2 درصد نسبت به سال 94 کاهش داشته است.
وی بیان کرد: قبل از سال 92 زایمان در این شهرستان 60 درصد به صورت سزارین بوده که با اجرای برنامه تحول سلامت و ترویج زایمان طبیعی و توسعه زیرساختها و بهبود فضای عمرانی بلوک زایمان به 40 درصد رسیده است.
جواهری بیان کرد:سال گذشته هشت دوره آموزشی ویژه مادران باردار با استفاده از پنج مربی مجرب برگزار شد که 700 مادر در این دوره ها از آموزش های لازم برخوردار شدند.
وی بیان کرد: 503 مادر مواجه با شرایط بحرانی و خطر نیز با بستری در بیمارستان و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند تا ضریب سلامت کودک و مادر افزایش یابد.
دکتر جواهری افزود: سال گذشته حدود یک هزار و 500 زایمان در این بیمارستان ثبت شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: یکی از مزایای زایمان طبیعی رایگان بودن بهای خدمات در بیمارستان های دولتی است و بهره مندی خمین از یک بیمارستان دولتی، تعداد مراجعه کنندگان متقاضی زایمان طبیعی در این بیمارستان را افزایش داده است.
دکتر جواهری افزود: طرح بازسازی بلوک زایمان در تنها بیمارستان خدمات درمانی و بستری شهرستان خمین در راستای برنامه تحول سلامت و ارتقای فرهنگ زایمان طبیعی در محیطی استاندارد و زیبا انجام شد.
وی بیان کرد: بلوک زایمان در بیمارستان امام خمینی در فضای فیزیکی 400 متر بازسازی شده که دارای چهار اتاق زایمان خصوصی، حوضچه زایمان و امکانات زایمان بی درد است.
اجرای برنامه تحول نظام سلامت افزایش رضایتمندی مردم و افزایش کیفیت خدمات در تنها بیمارستان این شهرستان را سبب شده است.
جواهری تعداد ماماهای مستقر در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان را 10 نفر بیان کرد و افزود: بر اساس استاندارد می باست برای هر اتاق زایمان تک نفره چهار و هشت دهم ماما فعال باشد.
در این آیین از مامای نمونه کشوری با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است .
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.