به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز دوشنبه در بازدید از منطقه اسماعیل آباد افزود: اراضی کشاورزی این منطقه در دهه گذشته بدون تغییر کاربری به واحدهای صنعتی تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون واحدهای صنعتی که نیازمند اجرای طرح توسعه و افزایش دستگاههای فنی هستند، به دلیل صادر نشدن مجوز تخصیص برق، با چالش مواجه شده اند.
وی ادامه داد: حدود 500 نفر در واحدهای این منطقه مشغول به کار هستند و بنا بر اظهارات صاحبان این صنایع، در صورت رفع تنگناهای زیرساختی ازجمله تامین برق، این میزان اشتغالزایی به 2 برابر افزایش می یابد.
فرماندار ساوه گفت: با توجه با تاکید ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی، مشکلات واحدهای صنعتی منطقه اسماعیل آباد به صورت مبسوط در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و تصمیم گیری می شود.
بهاروند همچنین به همراه محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای از ایستگاه راه آهن ساوه بازدید کرد.
وی افزود: ایستگاه راه آهن ساوه نیز در 10 کیلومتری این شهر احداث شده که با بهره برداری از آن مدت زمان سفر از ساوه به پایتخت به نصف کاهش پیدا می کند.
وی گفت: عملیات اجرایی ساختمان این ایستگاه در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبق برنامه ظرف چند روز آینده آماده بهره برداری می شود.
در حال حاضر بر اساس پروانه بهره برداری 550 واحد صنعتی در ساوه وجود دارد که از این تعداد حدود 60 واحد محصول تولیدی خود را به خارج از کشور صادر می کنند.
ساوه پس از اراک در مقام دوم صنعتی استان مرکزی قرار دارد اما اشتغال مستقیم این واحدها بر اساس مجوزها، 38 هزار و 500 نفر است.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که نقش عمده ای در تولید و اقتصاد کشور دارد.
راه آهن تهران - ساوه - همدان - سنندج به طول 420 کیلومتر با هدف ایجاد کوتاهترین مسیر ریلی بین این شهرها و پس از آن اتصال به مسیر راه آهن سمنگان - کرمانشاه و در ادامه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می شود.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.