محمد کردی روز دوشنبه در نخستین نشست شورای اداری دلیجان در سال جاری، افزود: مقاو معظم رهبری در نامگذاری سال تکیه ویژه بر اقتصاد مقاومتی بر مبنای اشتغال و تولیدداشتند که این مهم برنامه ریزی و حرکت جهادی را طلب می کند.
وی ادامه داد: تمامی بخش های جامعه باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به میدان بیایند و برنامه کاربردی و اثرگذار داشته باشند و هر کس به نوبه خود گامی به پیش در اصلاح ساختار اقتصاد جامعه بردارد.
فرماندار دلیجان خاطرنشان کرد: با کیفیت و توام با فکر سرمایه مهم برای کشور است که با خود اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می آورد و باید کوشید تات حلقه های زنجیره تولید با آگاهی، برنامه ، قاطعیت در کار و نظارت اصولی همراه شود.
کردی گفت: شعار امسال نقشه راه توسعه کشور است و با اجرای درست سیاست‌های اقتصادی مقاومتی می‌توان به تولید و اشتغال پایدار دست یافت.
وی افزود: مشکل معیشت و اقتصاد مسئله مردم است و رهبرفرزانه از مسئولان خواسته اند که به فکر حل مشکلات مردم باشند و این مهم حتی لحظه ای نباید در اجرا و برنامه ریزی امور فراموش شود.
فرماندار دلیجان بیان کرد: شناسایی ظرفیت های بومی و تفکر خلاق در کسب و کارهای کوچک و موثر از موضوعاتی است که باید در حوزه اقتصادی دلیجان امسال پررنگ تر دیده شود.
کردی گفت: با توجه به اینکه شهرستان دلیجان منطقه صنعتی و گردشگری است باید برای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال جوانان در زمینه‌های صنعتی و گردشگری متمرکز شد.
فرماندار دلیجان گفت: اقتصاد دلیجان به تولید عایق رطوبتی گره خورده و این واحدهای تولیدی سهم به سزایی در ایجاد اشتغال دارند، به طوری که یک هزار و300 شغل مستقیم ایجاد کرده اند.
وی افزود: نرخ بیکاری در شهرستان پایین است و نرخ بیکاری دلیجان پنج درصد است که این میزان پایین تر از میانگین کشوری و استانی است.
وی بیان کرد: با حرکتی جهادی و استفاده از ظرفیت های تولیدی و صنعتی در دلیجان می توان به صورت هدفمند نرخ بیکاری را کاهش داد.
کردی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو گفت: همه داوطلبان انتخابات شورای اسلامی باید بر مدار قانون حرکت کنند و از تبلیغات زودهنگام بپرهیزند.
وی توضیح داد: هیات های نظارت و اجرایی تبلیغ در فضای مجازی و شیوه های تبلیغی زودهنگام محیطی را رصد می کنند و هیچ تخلفی بی پاسخ نخواهد ماند.
وی، هر گونه حمایت از نامزدهای انتخاباتی شوراها را توسط مسئولان دولتی خلاف قانون دانست و عنوان کرد: مجریان انتخاباتی و کارکنان دولت مکلف هستند با وسواس از هر گونه سوء استفاده از امکانات دولتی در له یا علیه نامزدها پیشگیری کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید الیاف پلی استر و عایق رطوبتی کشور است.
7277/6013خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.