سید مهدی ساداتی روز پنجشنبه در نشست با انجمن دوستداران محیط زیست و گردشگری تیمره، افزود: یکی از علل عمده افزایش روند مهاجرت روستائیان به شهر کاهش درآمد به دلیل خشکسالی های متوالی است و درصورتی که گردشگری در این مناطق رونق بگیرد باعث درآمد پایدار و کاهش انگیزه مهاجرت می شود.
وی ادامه داد: روستاهای بی شماری در این شهرستان وجود دارد که دارای آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری هستند که از این قابلیت ها و داشته های فرهنگی بهینه استفاده نمی شود.
ساداتی بیان کرد: در بسیاری از روستاها سنگ نگاره هایی وجود دارد که سالانه مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند با ترغیب روستائیان می توان امکانات رفاهی و اقامتی در روستاها فراهم کرد که ماندگاری گردشگران را بیشتر و از این طریق فرصت درآمدزایی و ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شود.
فرماندار خمین گفت: گردشگری با ویژگی ‌های خاص خود ، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود و سرمایه‌ گذاری در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی است و در ایجاد مشاغل جدید موثر است.
ساداتی افزود: سنگ نگاره های تیمره به عنوان میراث ماندگار و محوراصلی جذب گردشگر داخلی و خارجی در کنار بیت امام راحل ودیگر جاذبه های گرشگری این شهرستان است.
فرماندار خمین گفت: فرهنگ سازی در حفظ و پاسداشت سنگ نگاره های تیمره به عنوان میراث عظیم و ماندگار این شهربدون شعار زدگی و با ارائه راهکار های مناسب مورد دغدغه مسئولان وسمن ها است.
وی ادامه داد: پذیرش اولویت گردش محوری شهرستان به منظور قرار گرفتن در مسیر توسعه و بستر سازی حمایتی در این راستا، یک حلقه ارتباطی سازنده در یک فضای آرام را ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: اجرای ایده ها و طرح های زیبا برای داشتن شهری با ظرفیت و توانمندی جذب گردشگر در دستور کار مسئولان فرهنگی این شهرستان امسال قرار داشت.
ساداتی بیان کرد: فرآیند بالفعل کردن توانمندی های این شهرستان با امکانات و اعتبارات محدود، نشان از تعامل سازنده و پیشرفت این شهرستان در عرصه های مختلف را دارد.
ساداتی افزود: برگزاری 20جشنواره روستایی طی امسال تاثیر به سزایی در معرفی ،جذب گردشگر و افزایش درآمد روستاییان این شهرستان داشت که سال آینده جشنواره های متعددی در این شهرستان اجرا می شود.
رئیس هیات مدیره انجمن دوستاران گردشگری تیمره نیز در این نشست گفت: سال آینده جشنواره عسل در خمین برگزار می شود چرا که توانمندی خمین در تولید عسل مرغوب به عنوان یک برند در زمینه معرفی سوغات این شهرستان گامی موثر در توسعه صنعت زنبورداری می شود.
مسعود ابراهیمی افزود: معرفی صنایع دستی، سوغات خمین وجاذبه های گردشگری به گردشگران، استفاده ازظرفیت ها و توانمندی های شهرستان را دوچندان می کند..
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی درزمینه شناخت صنعت توریست دربین جوانان و عضو گیری همیاران میراث فرهنگی و صنایع دستی و شناسایی استعدادهای هنرمندان محور برنامه های انجمن های دوستداران محیط زیست و گردشگری این شهرستان است.
شهرستان خمین دارای جاذبه های گردشگری سنگ نگاره های تیمره، بیت تاریخی امام ،قلعه سالار محتشم، تیمچه بازار، قلعه های تدافعی، کبوترخانه و بقاع مترکه است که سالانه پذیرای 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.