به گزارش ایرنا محمد معصومی روز چهارشنبه در نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین افزود: این تعداد شرکت دانش بنیان با تصویب مجلس در سال 1389 با هدف اختراع و تجاری سازی راه اندازی شده اند.
وی اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان هم افزایی علم، ثروت و تجاری سازی دانش فنی است که نیازمند تدوین قوانین و حمایت های ویژه هستند.
معصومی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در سه قسمت شرکت های تولیدی، شرکت های صنعتی و شرکت های پویا فعالیت می کنند.
وی بیان کرد : 870 شرکت دانش بنیان تولیدی، هزار و 720 شرکت نو پا و 352 شرکت صنعتی دانش بنیان در کشور فعال هستند.
معصومی گفت: شرکت های تولیدی 30 درصد، شرکت های نوپا 60 درصد و شرکت های صنعتی 10 درصد از مجموع شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص داده اند.
معصومی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای 944 محصول دانش بنیان است که کارهای پژوهشی آن پایان یافته و در مرحله نمونه‌سازی است و تعداد زیادی از محصولات نیز برای فروش عرضه شده‌اند.
وی افزود: تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر به 105 مرکز افزایش یافته که در آن‌ها حدود هزار هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان مستقر شده است.
معصومی ادامه داد: هدف از ایجاد شرکت های دانش بنیان تحقق اهداف علمی و اقتصادی، تجاری سازی پژوهش ها و تحقیقات علمی و توسعه اقتصاد دانش محور با ایجاد توانایی ارزش افزوده در مراکز تولیدی است.
وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان براساس ماده 20 آیین نامه اجرایی در زمینه تجاری سازی محصولات، این شرکت ها به مدت 15 سال از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: هدف از تشکیل صندوق های حمایتی شرکت های دانش بنیان کمک به تحقق و توسعه اشتغال، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نو آوری ها و کاربردی کردن دانش در تولید ثروت است.
رئیس مرکز رشد شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد خمین نیز در این کارگاه گفت: هسته های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد خمین در نهایت به یک شرکت دانش بنیان تبدیل می شود.
قدیر سهرابی افزود: با توجه به استقرار 10 هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد خمین و 10 ثبت اختراع پیش بینی می شود تا پایان سال 96تعداد پنج شرکت دانش بنیان در این واحد دانشگاهی به ثبت برسد.
سهرابی بیان کرد: در کشور های توسعه یافته بیش از 50 درصد تولید نا خالص داخلی از طریق شرکت های دانش بنیان حاصل می شود.
دانشکاه آزاد واحد خمین دارای چهار هزار دانشجو در هفتاد رشته و چهار مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و کاردانی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.