بهنام نصراللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا اوایل اسفند ماه 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.
وی افزود: با اجرای این حجم عملیات، سطح اراضی کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار در استان مرکزی به 57 هزار هکتار رسیده است.
نصرااللهی تصریح کرد: در سفر هیات دولت به استان یک هزار و 20 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه سیستم آبیاری نوین اختصاص یافته است که بخشی از آن برای سال جاری و بخشی در سال آتی محقق و تخصیص خواهد یافت.
وی افزود: 440 میلیارد ریال از رقم اعتباری تعیین شده برای سال 95 ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون 120 میلیارد ریال از این منابع اعتباری وصول شده است و با توجه به منابع آبی موجود اجرای این سیستم مصرف بهینه آب را در حوزه کشاورزی به همراه دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: ظرفیت استان مرکزی در اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار 186 هزار هکتار است که تاکنون 57 هزار هکتار اجرایی شده است و بقیه اراضی نیز با برنامه ای 10 ساله به این سیستم تجهیز می شود.
19 درصد از مساحت استان مرکزی اراضی کشاورزی و 57 درصد مرتع و بقیه نیز اراضی غیر مزروعی است و با توجه به ظرفیت کشاورزی، سه درصد از مجموع تولیدات بخش کشاورزی کشور در استان مرکزی تولید می شود.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.