رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه از واکسینه شدن 230 هزار رأس دام در این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه گفت: با مشاهده برخی موارد از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان‌های همجوار، بیش از ۲۳۰ هزار دام در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش جماران، علی نقیبی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: براساس ارزیابی‌ها در حیات وحش و دام‌های اهلی شهرستان زرندیه موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون واکسینه شدند و با ورود عشایرغیرساکن به شهرستان زرندیه، انتظار داریم میزان  واکسیناسیون تا ۳۰۰ هزار راس دام افزایش یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه ادامه داد: اولویت واکسیناسیون علیه این بیماری، روستاهای همجوار با حیات وحش است و این اقدام هزینه ای برای صاحبان دام ها ندارد و به صورت رایگان ارائه می شود.

نقیبی عنوان کرد: واکسن به میزان کافی تامین شده است و بلافاصله پس از ورود عشایر به شهرستان و بازگشت گله‌های دام از مراتع عملیات واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی  تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خطری برای انسان ندارد اما آبشخورهای مشترک بین دام‌های اهلی و وحوش خطر سرایت این بیماری را از دام‌های اهلی به گونه های موجود در حیات وحش افزایش می‌دهد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه، جمعیت دامی (سبک) شهرستان بیش از ۳۰۰ هزار راس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.