امید محترمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب حرکت‌های خودجوش جهادی توسط جهاد سازندگی سازماندهی شد و جهاد گران و نیروهای داوطلب مردمی در قالب جهاد سازندگی با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات مختلف عمرانی، پزشکی و… پرداختند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد و وظیفه ساماندهی نیروهای داوطلب جهادی را برای خدمت رسانی برعهده گرفت و در طول این ۲۰ سال اقدامات بسیاری را در سطح کشور و استان انجام داده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در بسیج سازندگی مأموریت‌ها حول سه محور اصلی گروه‌های جهادی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی تقسیم بندی می‌شوند.

محترمی بیان کرد: یکی از رویکردهای بسیج سازندگی بحث اردوهای جهادی است، به طوری که در سطح استان ۵۲۰ گروه جهادی شناسنامه دار جغرافیا محور وجود دارد که در قشرهای مختلف بسیج کشاورزی، کارگری، پزشکی و… سازماندهی شده اند که در مناطق محروم در عرصه‌های مختلف به ارائه خدمات مشغول هستند.

وی افزود: اردوهای جهادی محل پرورش مدیران آینده‌ی این کشور است و مهمترین خروجی گروه‌های جهادی انسان‌هایی توانمند و شجاع است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲۱ هزار جهادگر بسیجی در مسیر خدمت رسانی به مردم در استان مرکزی مشغول به جهاد و فعالیت بوده اند.

محترمی در خصوص رویکرد بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این راستا رویکرد بسیج سازندگی کمک به دولت است یعنی در صدد است تا با اتکا به ظرفیت‌های مردمی نسبت به تقویت تولید در کنار بازاریابی، برند سازی و آموزش اقدام کند.

وی افزود: فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه اقتصاد مقاومتی شامل پرورش ماهی، شترمرغ، بوقلمون، مرغ، دام، کشت گیاهان دارویی، زعفران، باغات داربستی انگور، زنبورعسل و… است.

محترمی عنوان کرد: در ۶ سال اخیر بسیج سازندگی استان با ارائه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و آموزش بیش از ۳۰ هزار نفر و ایجاد ۴۷۰۰ کارگاه کوچک و متوسط روستایی بیش از ۹۵۰۰ فرصت شغلی در استان مرکزی به وجود آورده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: رویکرد بسیج سازندگی در زمینه اشتغال هدایت و توانمندی متقاضیان و سپس تشویق آن‌ها به دریافت تسهیلات است.

وی عنوان کرد: بسیج سازندگی در راستای رفع محرومیت زدایی و خدمت رسانی بیش از ۶۲۰ پروژه کوچک و متوسط عمرانی شامل لایروبی قنوات، لوله گذاری، ساخت پل، مرمت مدارس، تکمیل مساجد، ساخت خانه‌های عالم، ساخت استخرهای ذخیره آب و… با اعتبار بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام داده است. در یک سال اخیر بیش از ۷ هزار سری لوازم التحریر به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی یاد آور شد: جهادگران استان مرکزی خدمات بسیاری از قبیل اسکان موقت بیش از ۱۲ روستا، ساخت مسکن آسیب دیدگان تحت پوشش برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، ساخت ۳۰۰ واحد سیل زده برای آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ و همچنین در زمینه مبارزه با کرونا نیز جهادگران از ضدعفونی و گندزدایی گرفته تا تولید ماسک و گان و… را انجام دادند که شاخص ترین اقدام این گروه‌ها می‌توان به تولید یک میلیون و۶۰۰ هزار ماسک بهداشتی اشاره کرد.

محترمی کمک به تسهیل ازدواج زوج‌های جوان را یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج سازندگی برشمرد و افزود: در این راستا بیش از ۸۵۰ سری جهیزیه کاملاً ایرانی در سال ۹۸ در راستای کمک به زوج‌های جوان اهدا شده است.

وی تاکید کرد: رویکرد بسیج سازندگی در سال ۹۹ اجرای پروژه‌های عمرانی با رویکرد آب و اشتغال از جمله اجرای کانال کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لایروبی رودآب ها، لوله گذاری زمین‌های کشاورزی، ساخت استخر ذخیره آب، اجرای پروژه‌های انتقال آب شرب، ساخت زمین‌های ورزشی روباز و… با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.

محترمی عنوان کرد: در سال ۹۹ بسیج سازندگی استان مرکزی برنامه گسترده‌ای را در راستای کمک به ازدواج زوج‌های جوان در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.