«مصطفی آمره» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۰ درصد از فضای شهرک‌های صنعتی باید برابر قانون به فضای سبز اختصاص یابد که اکنون  هفت درصد از فضای شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عرصه سبز است و پیگیری‌برای رسیدن به سطح استاندارد در دستور کار می‌باشد.

وی ادامه داد: ۲۷۵ هکتار از مساحت سه هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به ایجاد فضای سبز اختصاص یافته که بخش‌ عمده‌ای آن به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنتعی استان مرکزی اظهار داشت: با وجود اینکه اغلب صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان سبز است، باز هم ایجاد فضای سبز اولویت‌ تعریف شده و با توجه به مشکلات کم‌آبی به خصوص در شهرستان‌های خمین، ساوه و اراک از گونه‌های مقاوم به خشکی در این راستا استفاده می‌شود.

آمره بیان کرد: ۴۸ طرح صنعتی سال گذشته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی فعال شد که یک‌هزار و ۶۸ فرصت شغلی جدید به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: برگزاری ۱۵۰ دوره آموزش مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر از فعالان صنایع کوچک، برگزاری ۱۲ تور صنعتی برای ۳۰۶ نفر و حمایت مالی از ۴۵۰ واحد صنعتی به منظور شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از دیگر اقدامات شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در سال گذشته است.

۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.