حجت‌الاسلام سید«عبدالمهدی موسوی» روز چهارشنبه در ستاد دیه استان مرکزی افزود: زندانیان مهریه طبق نظر مراجع محکوم نکیفری نیستند بلکه بدهکارانی هستند که باید با کمک خیران زمینه رهایی آنان از حبس مهیا شود.

وی اظهار داشت: اولویت ستاد دیه استان مرکزی باید برای آزادی زندانیان مهریه و نفقه باشد تا شرایط مناسب‌تری در تحکیم بنیان خانواده ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری کل استان مرکزی گفت: مددجویانی که محکوم به تحمل حبس هستند تنها خود مجازات نمی‌شوند بلکه سایه پیامدهای ناگوار آن بر خانواده‌ها نیز سنگین است و تصمیم سازی قضایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده آزادی زندانیان نفقه و مهری را در اولویت برنامه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود:در پرونده تصادفات افرادی محکوم می شوند که مجرم نیستند و حادثه‌ای غیرعمد منجر به زندانی شدن افرادی می‌شود که بسیاری از آنان سرپرست خانواده هستند و باید برای رهایی آنان تلاش شود.

وی اظهار داشت: محکومان مالی زندانی نیز به علت فراز و فرودهای اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و چون موفق به ادای تعهد مالی نشده اند باید تحمل حبس کنند و مساعدت این قشر از جامعه نیز از سوی نیکوکاران ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شده که برنامه گلریزان امسال در ماه مبارک رمضان به صورت جشن و دورهمی نباشد و خیران ن باید از طریق ظرفیت مجازی کمک‌های خود را اهدا کنند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: کمک به سرپرستان زن زندانی در استان برجسته‌تر است و ستاد دیه این مهم را در دستور کار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: لازم است شعبه ویژه صلح و سازش زندان در استان ایجاد شود و برای هر  ۱۵۰ زندانی یک شعبه فعال شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: ۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد با ۵۰۰ میلیارد ریال در استان وجود دارد.

«محمدحسن حسین‌بیگی» افزود: ۱۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در اراک، ۱۳ نفر در خمین، ۱۲ نفر در دلیجان، ۳۱ نفر در ساوه، ۱۱ نفر در محلات و ۲ نفر در تفرش تحمل حبس می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون برای آزادی این مددجویان از سوی افراد خیر استان جمع‌آوری شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ خیر ثابت در استان وجود دارد که از مشارکت آنان برای آزادی زندانیان کمک گرفته می‌شود.

بیگی افزود: ۱۵۵ زندانی جرایم غیرعمد استان مرکزی سال گذشته با ۲۴۰ میلیارد ریال آزاد شدند که ۱۰۵ میلیارد ریال آن از محل رضایت شکات بود.

شماره حساب ۰۲۱۶۲۶۸۶۸۷۰۰۱ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران برای کمک های مردمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای دارای دهیاری و بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.