آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنج‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: ارزش هر بسته غذایی تهیه شده است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از تعهدها عمل شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی دومین منطقه کشور بود که ویروس کرونا در آن مشاهده شد با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده آمار مبتلایان به بیماری از ۴۷ نفر در روز به زیر ۱۰ نفر کاهش یافته‌است و این ارزش زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد:  مرکزی با  ۶ استان کشور هم مرز است و  اما توانسته در سایه برنامه ریزی هوشمندانه و همراهی مردم کووید ۱۹ را به شکل نسبی مهار کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش  با یادآوری مشکلات شرکت آذرآب و هپکو اراک افزود: بر اساس آمارها ۷۶ درصد واحدهای تولیدی واگذار شده به بخش خصوصی به‌دلیل رعایت نشدن اهلیت در واگذاری‌ صنایع با مشکل مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکل در واحدهای تولیدی، خصوصی‌سازی صنایع باید با تدبیر انجام شود.

امام جمعه اراک افزود: مشکلات شرکت هپکو در سه سال گذشته برطرف نشده و نگرانی‌هایی نیز در زمینه بروز چالش برای شرکت واگن پارس وجود دارد که می‌طلبد برای جلوگیری از بروز مسایل اجتماعی به‌موقع برای این واحدها چاره اندیشی شود.

آیت الله دری نجف آبادی لوله سازی صفا شهرستان ساوه را از جمله واحدهای مهم صنعتی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: رفع مشکل این صنعت با بانک پارسیان نیازمند کار کارشناسی دارد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری این استان از هشت و چهار دهم درصد در پایان سال ۹۷ به هشت و یک دهم درصد پایان سال گذشته کاهش یافته‌است.

سید «علی آقازاده» افزود: استان مرکزی با کاهش این میزان نرخ بیکاری در زمره پنج استان برتر در این زمینه قرار گرفته‌ که این مهم با تلاش تولیدکنندگان و دستگاه‌های مختلف حاصل شده‌است.

وی ادامه داد: یک میلیارد دلار صادرات پارسال  با وجود تمامی فشارهای اقتصادی  و تحریم‌ها از استان مرکزی به خارج از کشور انجام گرفته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته در این استان جذب شده اسیت و این خطه  رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

آقازاده گفت: حقوق کارگران واحدهای تولیدی استان مرکزی پارسال با وجود تمام توطئه‌های دشمنان علیه مردم ایران نسبت به سال قبل از آن ۷۵ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: استان مرکزی دوران شیوع ویروس کرونا موفق عمل کرده و رتبه استان از نظر تعداد مبتلایان در سطح کشور از  دوم به رتبه سیزدهم رسیده‌است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این استان سال ۹۶ رتبه هفتم کشور از نظر مخاطرات امنیتی را به خود اختصاص داده‌ بود اما اکنون  با ۱۰ پله بهبود به رتبه هفدهم رسیده است.

آقازاده افزود: رتبه مخاطرات امنیتی استان مرکزی پارسال  نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد بهبود یافته‌است.

استان مرکزی با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۵ حوزه قضایی در شهرستان ها و بخش ها و ۲۳۳ شعبه موثر و فعال است.

در این آیین با حضور معاون اول قوه قضائیه حجت الاسلام «عبدالمهدی موسوی» به عنوان رییس کل دادگستری استان مرکزی معارفه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.