محسن شانقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴۴ میلیون و ۵۳۳ هزار دوز واکسن علیه بیماری‌های نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو در مرغداری‌ها و واحدهای پرورش طیور استان مرکزی مصرف شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۶۹ مورد بازدید و مراقبت و ۶ هزار و ۳۸۹ مورد نمونه برداری از مراکز صنعتی، روستاها، زیستگاه‌ها و کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان انجام شده که در روند این بازدیدها ۹۷ کانون بیماری برونشیت، گامبورو، نیوکاسل و … مشاهده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از واحدهای صنعتی فعال در حوزه طیور استان یک هزار و ۸۲۲ مورد بازدید و مراقبت فعال طی سال ۹۸ صورت پذیرفته است.

شانقی ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۳۹۴ مورد بازدید از واحدهای روستایی و از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان استان نیز ۳۶۳ مورد بازدید به عمل آمده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: در سال ۹۸ از مراکز عرضه پرندگان زینتی ۳۳۰ مورد بازدید و از کشتارگاه‌های طیور استان نیز ۵۶۰ مورد بازدید صورت گرفته است.

وی در ارتباط با نمونه گیری از واحدهای مشکوک به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۶ هزار و ۳۸۹ مورد نمونه گیری و تعداد ۸ هزار و ۶۰۱ مورد آزمایش در استان انجام شده و هیچ گونه کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.