عزت الله آمره ای در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهندسی رودخانه در راستای مدیریت سیلاب از جمله اقدامات شرکت آب منطقه‌ای است که با هدف کاهش خسارات و تلفات در صورت بروز سیلاب و… انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی افزود: در همین رابطه سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان مرکزی با هدف کاهش احتمالی خسارات ناشی از سیلاب لایروبی شد که اکثر رودخانه‌های انتخاب شده نقاط حادثه خیز و سیل خیز در استان محسوب می‌شوند.

آمره ای بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ اکیپ گشت و بازرسی در زمینه پایش و رصد وضعیت رودخانه‌های استان فعال هستند و به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در راستای جلوگیری از بروز هر گونه تخلف می‌باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خاطر نشان کرد: سال گذشته همچنین لایروبی و آزادسازی بستر رودخانه کرهرود اراک به طول ۷ کیلومتر و بهسازی پل‌های مراد آباد و آزاد مرز آباد که از نقاط سیل خیز این شهرستان هستند به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب انجام گرفت و بهسازی شرایط برخی جاده‌های استان که در صورت بارش، دچار آبگرفتگی می‌شوند نیز مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.