به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی مقدسی عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: آمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در کشور ۵۹.۹ درصد است اما این آمار در استان مرکزی تا به امروز ۷۱.۵ درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: حفظ جان انسان‌ها و مردم اولویت اول تمام تصمیم گیری ها و اقدامات است و از مردم انتظار می‌رود تا آخرین لحظه رعایت اقدامات بهداشتی نسبت به ویروس کرونا را جدی بگیرند و نباید غفلتی دراین حوزه صورت پذیرد.

مقدسی بیان داشت: اثرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد کشور بدون تردید مشهود خواهد شد به طوری که عدم تحقق درآمدهای مالیاتی و مسائل متعدد بر این موضوع را شاهد هستیم.

وی گفت: برای بررسی اثرات کرونا بر اقتصاد کشور مقرر شد در بودجه ۹۹ تجدید نظری صورت پذیرد تا برای اقشار آسیب پذیر و کارگران و کسبه خرد تمهیداتی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: امسال کاهش درآمدهای نفتی را به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و کسر درآمدهای مالیاتی را نیز شاهد خواهیم بود و یکی از اقدامات دولت با هماهنگی سران سه قوه فروش دارایی‌های مازاد است که در بودجه ۹۹ آمده تا با اولویت دنبال و کسری بودجه جبران شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: بخشی از مصوبات اتخاذ شده در کشور اجرا نشده است به طور مثال در حوزه بانک‌ها مصوباتی اجرا شده و بخشی مانده است. باید دید باز نسبت به مسائل اقتصادی و معیشت مردم صورت پذیرد و محوری ترین تصمیم حفظ سلامت مردم و اطلاع رسانی به موقع در این حوزه است.

وی اظهار کرد: حفظ انسجام و وحدت، همدلی دستگاه‌های اجرایی، تعامل منطقی، درک مشکلات واقعی کسبه و مردم، همکاری تشکل‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و سلسله اقدامات بهداشتی و درمانی در کشور یک الگو را در جهان معرفی می‌کند در حالی که جهان با همه امکانات از آن غافل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.