این کتاب ۵۶ صفحه‌ای در قطع رقعی با شمارگان ۷۰۰ جلد از سوی انتشارات «نزدیک‌تر» منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به ادب و شعر، ۱۲ هزار تومان است.

در این مجموعه شعر ۴۸ قطعه شعر نو و سپید با مضامین اجتماعی و عاشقانه به چاپ رسیده که هیچ‌کدام از اشعار عنوان ندارند و تنها با یک شماره در پیکر کاغذ نقش بسته‌اند.

شیوه ارتباط در اشعار ارایه شده با لحنی ساده و بدون تکلف است و گویا موضوع قابل طرح شدنش را با مخاطب زمزمه می‌کند و دست او را می‌گیرد و با خود به کنه شعر می‌کشد.

در قطعه شعر شماره ۴ عنوان شده است: «شاخه‌های خشک و سرد، بادی که بر تن لخت درخت به نرمی می‌خزد، برگ‌های سرخی که پاییز جا مانده‌اند و دو یاکریم غم‌زده که روی شاخه درخت سیب، بی‌حرکت نشسته‌اد و نور، رنگ و گرما را انتظار می‌کشند...»

این شعر در قاب پاییز تصویری زنده از جزییات ذهنی شاعر را به بیان می‌کند و این لحن یکنواخت و تصویرسازی تا پایان قطعه با مخاطب همراهی دارد.

در بخشی از قطعات شعر این کتاب مخاطب شاعر مضامین طبیعی است و احساسش را با شیوایی تمام در این زمینه ارایه کرده است . برای مثال در قطعه شعر ۱۸ عنوان می‌کند:«رود عزیز بیا به یکدیگر قولی دهیم ، من برای تو آواز شب بخوانم و تو صدایم را به گوش همانی که می‌دانی برسان، مراقب باش حرفهایم را خیس نکنی، او از سرما بیزار است»

و یا در قطعه شعر ۱۹ عاشقانه‌اش را به بهترین شکل و با کلامی کوتاه اینگونه مطرح می‌کند: «به لمس دستانت، امید دارم، چون پروانه‌ای در بند پیله»

در برخی از آثار ارایه شده این مجموعه غم غریبی موج می‌زند و شاعر کلامش را در عین سادگی اما با کلامی غمناک ارایه کرده است، برای مثال در قطعه شعر ۴۰ عنوان شده است:«شهر ارام گرفته، شب در سکوت حل شده است، اینجا منم و یک دیوار، چشمانی تر با دستانی سرد و یک افق سیاهی، سیاهی محضی که تو در آن بیداری»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.