«رضا معینی‌مقدم» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به‌مدت یک‌ماه  انجام می‌شد و ۶ هزار راس دام‌سنگین دامداری‌های روستایی در قالب آن  علیه بیماری لمپی‌اسکین ایمن سازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لمپی‌اسکین نوعی بیماری ویروسی در دام‌های سنگین است که ناقلان اصلی آن بندپایان هستند و شیوع احتمالی آن تلفات و خسارات اقتصادی زیادی را برای دامداران به همراه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شازند از آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون طیور بومی روستایی علیه بیماری نیوکاسل همزمان با سراسر کشور در شهرستان شازند خبرداد و گفت: بیش از ۷۰  هزار قطعه طیور روستایی این شهرستان در این طرح علیه بیماری نیوکاسل که به‌صورت خوراکی ایمن‌سازی می‌شوند.

معیتی‌مقدم ادامه داد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های ویروسی در طیور است که شیوع احتمالی آن در بین واحدهای مرغداری تلفات شدید و خسارات اقتصادی زیادی را در طیور صنعتی به همراه دارد.

یک واحد مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال هستند.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.