وحید اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۸۶ به حج تمتع سال ۹۹ مشرف می‌شوند. بنابراین باید به منظور به روز رسانی و تکمیل اطلاعات خود به سامانهhttp: / /reserve.haj.ir مراجعه و کد پیگیری دریافت کنند. زائرین سپس شماره تماسی را اعلام می‌کنند که پل ارتباطی بین حج و زیارت و زائر است تا از برنامه ریزی ها اطلاع پیدا کند.

وی ادامه داد: بنا به تقویم اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت آن دسته از دارندگان قبوض ودیعه گذاری که نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کردند، می‌توانند روز جمعه ۹ اسفند ماه سال جاری برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت نام اولیه به سامانه مذکور مراجعه و پس از آن مدارک لازم را به مدیر کاروان خود تحویل دهند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: اکنون اعزام ۱۰ کاروان در سطح استان برای سفر به سرزمین وحی پیش بینی شده است که ۷ مورد آن برای شهرستان اراک و مابقی برای سایر شهرستان‌های خمین، محلات، دلیجان و ساوه است.

اسکندری خاطر نشان کرد: سال گذشته تعداد زائرین بیت الحرام اعزام شده از استان مرکزی، یک هزار و ۴۳۶ نفر در قالب ۱۰ کاروان بود.

وی بیان کرد: ارکان اصلی یک کاروان شامل مدیر، معاون و روحانی است و معمولاً کاروان‌های حج، ۸۵ نفره، ۱۱۶ نفره، ۱۳۵ نفره و ۱۶۰ نفره می‌باشد. همچنین پیش از اعزام زائرین بیت الله الحرام همایش آموزشی برای آن‌ها از سوی حج و زیارت استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.