«قربانعلی فتحی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش پوشش گیاهی مراتع از لحاظ کمی و کیفی، افزایش حداکثری تولید محصول علوفه‌ای و تولیدات وابسته در عرصه‌های مرتعی، حفاظت، تقویت و افزایش پایداری خاک و توسعه مبانی مشارکت همه جانبه مجریان طرح‌های مرتعداری از جمله اهداف اجرای این طرح در عرصه‌های طبیعی استان مرکزی است.

وی اظهار داشت: دستیابی به واحدهای بهره‌برداری مطلوب در عرصه‌های مرتعی، ارتقای توان مهارتی، فنی، مدیریتی و مالی مرتعداران، حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری پایدار در تولید علوفه و خدمات زیست محیطی مراتع و بهبود شاخص های پایداری اکولوژیکی مرتع به‌ویژه سلامت، ظرفیت و وضعیت از دیگر اهداف اجرای طرح‌های بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی است.

وی با بیان اینکه بوته‌کاری از جمله طرح‌هایی است که در آن به‌جای کاشت بذر گیاه در خاک از نهال‌های تولید شده در خزانه استفاده می‌شود،اظهار داشت: اجرای طرح‌های بیولوژیک و بوته‌کاری در عرصه‌های طبیعی در هنگامی که گونه‌های گیاهی مرغوب به میزانی کاهش یابد که امکان تجدید حیات و توسعه آنها به‌طور طبیعی و در مدت زمان مشخص وجود نداشته باشد، اجرایی می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده  و  ۷۰ درصد وسعت استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.