«جواد مهر علی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲ هزار و ۱۸۴ راس دام سنگین در این مدت علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده و کانون‌های این بیماری در شهرستان فراهان با استفاده از ۱۰۸ لیتر سم یارانه‌دار دولتی ضدعفونی شده است.

وی با یادآوری افزایش تعداد کانون‌های تب برفکی در استان مرکزی ادامه داد: همزمان با افزایش نسبی تعداد کانون‌های این بیماری  اقدامات پیشگیرانه شامل اطلاع‌رسانی به همکاران بخش خصوصی ،تعاونی و اتحادیه دامداران و اجرای مرحله اول و دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان و برگزاری نشست‌های آموزشی به دامداران در دستور کار قرار گرفت .

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان خاطرنشان کرد: تست سرمی بروسلوز از ابتدای سال‌جاری تاکنون بر روی ۲۶۹ راس گاو در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان انجام و یک مورد دام مشکوک به این بیماری مشاهده و معدوم سازی شد.

مهر علی گفت: همچنین ۲۶۹ راس گاو در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی به لحاظ بیماری سل (تست توبرکولین ) و ۲۸ راس اسب به لحاظ بیماری مشمشه مورد پایش سرمی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تعداد ۳۵۹ مورد نمونه‌برداری ( خون و سوآپ ) نیز در راستای پایش و مراقبت بیماری‌های طیور از واحدهای طیور صنعتی و روستایی شهرستان فراهان انجام شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان یادآور شد: ۴۵۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و مراکز وابسته در این شهرستان انجام و ۶ مورد از تخلفات بهداشتی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه به مراجع قضایی ارجاع شد.

شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای ۲ بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهری به همین نام  است و  ۲۸ هزار و ۹۹۴ نفر در این شهرستان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.