« غلامرضا ملکی » روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حمل چهار هزار تن شکر و سه هزار تن برنج از بنادر و واحدهای تولیدی کشور به استان مرکزی آغاز شده است و تا ۲ هفته آینده به استان وارد و در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی ذخیره می‌شود.
وی ادامه داد: سه هزار تن برنج و شکر در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ذخیره ‌ازی شده و با ورود این اقلام ذخیره کالاهای اساسی این شرکت به ۱۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با یادآوری توزیع ۲ هزار تن برنج و شکر در مدت یک ماه گذشته از سوی این شرکت در استان خاطرنشان کرد: محصول شکر با قیمت ۴۰ هزار و ۵۰۰ ریال با عاملیت این شرکت به حوزه توزیع تحویل و با قیمت ۴۶ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
ملکی افزود: برنج نیز با قیمت ۶۳ هزار ریال به عامل توزیع تحویل و با قیمت ۶۷ هزار ریال برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها در سطح جامعه توزیع می‌شود.
وی یادآور شد: ۱۵ هزار تن برنج و شکر امسال در راستای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تنظیم بازار از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان‌مرکزی با قیمت مصوب در سطح استان توزیع شده‌است.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن برنج و شکر نیز تا پایان سال‌جاری با عاملیت غله و خدمات بازرگانی این استان در شهرستان‌ها توزیع شود.
ملکی افزود: روغن و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجمن‌ها و عوامل توزیع استان مرکزی از واحدهای تولید این محصولات دریافت و توزیع می‌شود.

استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود ۹۰ درصد صادرات این ماهیان از این استان است.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل‌آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌های شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
استان مرکزی با دارا بودن یک و هشت درصد از مساحت کل کشور دارای منابع آبی محدودی است اما ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن انواع آبزیان پرورشی را داشته که با وجود همه کمبودها و محدویت‎ها، توانسته در این زمینه خوش بدرخشد و جایگاه ویژه‎ای در کشور به‌دست آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.