«حمیدرضا قناتی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار مترمربع لایه «جی‌سی‌ال» برای کف‌پوش‌های غیرقابل نفوذ (عایق کردن) پسماندهای عفونی اراک در این ترانشه خریداری شده است.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار کیلوگرم پسماند عفونی به روش ۱۰۰ درصد مکانیزه در کلان‌شهر اراک با بهره‌گیری از کارگران متخصص جمع‌آوری می‌شود.

سرپرست مدیریت سازمان پسماند شهرداری اراک ادامه داد: کلانشهر اراک در بحث جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای عفونی در زمره شهرهای پیشتاز کشور است و در این کلان‌شهر پسماندهای عفونی بدون فشرده‌سازی و با خودروهای مخصوص و عایق‌بندی شده جمع‌آوری می‌شود.

قناتی تصریح کرد: ظرفیت بهره‌برداری از ترانشه پسماندهای عفونی سایت دفن پسماند اراک سه سال است اما این سازمان در کنار سایت فعلی، ترانشه دیگری را حفاری کرده و عملیات زیرسازی آن در حال انجام است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی شده ترانشه جدید نیز تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری رسد که پس از تکمیل ظرفیت ترانشه فعلی از ترانشه جدید دفن پسماندهای عفونی در این مرکز استفاده شود.

سرپرست مدیریت سازمان پسماند شهرداری اراک افزود: ۱۶ هکتار از سایت‌های دفن پسماند کلانشهر اراک خاک‌پوشانی شده و  تنها یک سایت دفن پسماند باز است.

کلان‌شهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.