«غلامرضا حسینی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با بازسازی سامانه پخش سیلاب شهری شهرستان خنداب در صورت بروز بارندگی‌های شدید از ایجاد خسارت در پایین دست این سامانه جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و مدیریت حوزه‌های آبخیز خنداب اختصاص یافت که در این راستا ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع خاکریزی برای بازسازی و مرمت سامانه پخش سیلاب انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات علاوه بر جلوگیری از بروز سیلاب در مناطق شهری این شهرستان، افزایش نفوذ آب، کمک به بهبود سطح سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش آبی در منطقه را به همراه دارد.

حسینی افزود: ۱۰۰ هکتار عملیات کپه‌کاری و کشت بذر باریجه که از گیاهان بومی منطقه به شمار می‌رود با اختصاص این اعتبارات در روستای «درمن» خنداب اجرا شده است.

وی یادآور شد: سه میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال نیز  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای ۱۶ مورد بند گابیون و سازه‌های توری و سنگی در حوزه‌های آبخیز خنداب صرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خنداب گفت: یک‌هزار و ۱۲۵ مترمربع عملیات سنگی و سیمی نیز با اختصاص این اعتبارات برای کنترل فرسایش خاک و کنترل رواناب در حوزه‌های آبخیز خنداب اجرا شده است.

خنداب از شهرستان های ۱۲گانه استان مرکزی است که ۸۶ هزار هکتار اراضی ملی دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن عرصه طبیعی است.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.