به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، رقیه یادگاری در نشست خبری که به مناسبت روز ملی آمار وبرنامه ریزی برگزار شد، گفت:

اگر بخواهیم برنامه ای داشته باشیم که یک توفیق نسبی داشته باشد قطعا با آمار واطلاعات صحیح می توانیم این برنامه را داشته باشیم.

وی اصلی ترین استفاده کننده از آمار واطلاعات را سازمان مدیریت وبرنامه ریزی دانست وبیان کرد: 
زیرا ما خودمان تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت داریم که به کمک همین آمار واطلاعات این برنامه ها تدوین می شوند.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در رابطه با فواید آمار واطلاعات تصریح کرد:  امار واطلاعات در دقت برنامه ریزی، در بحث کاهش عدم تعادل های  منطقه ای وافزایش عدالت اجتماعی  تاثیر می گذارد.

رقیه یادگاری از برقراری تعادل بین بخشی ومنطقه ای به کمک آمار واطلاعات گفت وعنوان کرد: 
به کمک آمار واطلاعات می توانیم مشکلات مناطق وظرفیتشان را شناسایی کنیم وبه کمک شناخت این کمبود ها میتوانیم سرمایه گذاری هامان را به سوی مناطق وبخش های خاص سوق دهیم.


وی در رابطه با تاثیر آمار واطلاعات در پیشرفت علم وفناوری، اظهار کرد: هیچ علومی بدون تجزیه وتحلیل امار نمی تواند کاری کند زیرا مبنای توسعه علم، تجزیه، تحلیل امار واطلاعات است.

یادگاری با اشاره به اینکه همه ی آمار ها برای گرفتن مالیات نیست گفت: همان طور که ما به مردم اعتماد می کنیم انها نیز باید به ما اعتماد کنند و بدانند که همه ی امار ها برای گرفتن مالیات نیست بلکه برای برنامه ریزی دقیق است.


وی استان مرکزی را دهمین استان گران کشور دانست وافزود: اینکه ماپنجمین استان گران هستیم شایعه است، وایلام با ۵۱درصد گران ترین وقم ارزانترین استان کشور هستند.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در رابطه با اقلامی که استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است متذکر شد: دخانیات_حمل ونقل باری _اجاره خانه _ قیمت گوشت _شاخص هتل ورستوران ما بالاتر از نرخ کشور هستیم.

رقیه یادگاری در خصوص نرخ تورم خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری ما ۸/۳درصد است که این میانگین ۶/۳تا۱۰/۲درصداست ومدتی است در نرخ بیکاری در رتبه ۶کشور هستیم و نسبت به ماه گذشته که ۸/۴بوده ایم یک دهم کاهش داشته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1285122
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.