به‌گزارش خبرآنلاین مرکزی، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد  در آئین تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان در زمینه استاندارد با اشاره به جایگاه استاندارد ایران در جهان تصریح کرد:استاندارد ملی ایران در ۱۱ مجمع بین‌المللی مرتبط با استاندارد حضور فعال داشته، همچنین در موسسه استاندارد و آسیب‌شناسی کشورهای اسلامی حضور فعال دارد، این موسسه یکی از مؤسسات فعال در زمینه استاندارد است.

 غلامرضا امینی درخصوص استاندارد ملی ایران بیان کرد : استاندارد ملی ایران در عضو هیئت‌رئیسه کمیته انطباق این موسسه به عنوان یکی از کمیته‌های مهم و تأثیرگذار  حضور دارد.

وی با بیان اینکه استانداردهای حلال بر اساس فقه سایر مذاهب اسلامی نوشته می‌شود متذکر شد: استاندارد ملی ایران در این موسسه مدافع فقه جعفری بوده و با اقدام فعال خود موفق شده که ۱۵۰ کامنت اولیه با تکیه‌بر اشتراکات مذهبی استاندارد حلال را مصوب کند که بیش از ۹۵ درصد با فقه جعفری مطابقت دارد، همچنین همه مذاهب می‌توانند از این غذاها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال از فرآورده‌های حلال در دنیا بسیار زیاد است، اظهار کرد: اگر ایران بتواند ۵ درصد از گردش مالی کنونی حلال در دنیا را به عنوان حق واقعی خود کسب کند دیگر نیازی به نفت نخواهیم داشت.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1284243
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.