این کتاب ۱۰۳ صفحه‌ای در شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی نشر نگار کمال به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.

کتاب حاضر که به صورت ۲ زبانه و با ترجمه مطالب به انگلیسی از سوی «فاطمه اطاعت» همراه است در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و در کتابفروشی‌ها با قیمت هرجلد ۱۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به مطالعه است.

این کتاب مجموعه‌ ‌ای از سروده‌ها  است که در ۳۷ عنوان شعرر نو و سپید ارایه شده است.

موضوعات اشعار این مجموعه اغلب اجتماعی، احساسی و مذهبی است که دارای زبانی دلنشین است و به راحتی با خواننده ارتباط برقرار می‌کند.

«عشق عشقه»، «حلقه وفا»، «دلم کسی را می‌خواهد»، «ملک خصوصی»، «والاترین حس»، «تورفتی اما»، حقیقت و مجاز، « قهوه تلخ»، «تسلیم»، «حق مسلم»، «خیابان» ، «جدایی»، «کوه باید شد و ماند»، «شریک آرزوها»، «التماس دردناک»، «تصمیم من»، «هرزگی زمان»، «گریه خاموش»، «عید قربان»، «همیشه دوست داشتم ابر باشم و ببارم»، «نیمکت»، «نزدیک است اما هنوز نه» و «تولد» از جمله عناوین اشعاری است که در این مجموعه به چاپ رسیده است.

در قسمتی از این کتاب باعنوان تقدیم آمده است:

«چنین پیشکش می کنم، نوشته‌های بی رنگ  و بی رمقم را

با ساحت نانوشته‌ترین لحظه های تاریخی قلبم

و به کسانی که با بودنشان لحظه را تاریخ زدند و

ابدیت را به جغرافیای خالی قلبن هدیه کردند.»

شاعربه فراخور موضوع اشعار خود را بین 2 تا  حدود 20 مصرع سروده که یکی از اشعار آن که در دو مصرع سروده شده ، چنین است:

« مرده از زخم نمی ترسد و غریق از آب

کسی که دل به دریا زده، نه قایق می خواهد. نه هم‌سفر»

 در مقدمه کتاب آمده است : ادبیات اندیشه فروریخته از سرزمین جاودانگی و باران زلال بیکرانگی ، زمزمه لحظه‌های خوش و ناخوش زندگی و پیام بزرگی از تجارب زیستی را در خود دارد.

ادبیات حکمتی است که در بستر کلمات جان می‌گیرد و حیات می‌یابد و زیبایی و تجربه و باورها را منتقل می‌کند.

ادیبان پیام‌آورانی هستند که با اعجاز در سخن نهفته‌های فکر و نشنیده‌های جامعه را با کاروان سخن و عبارات خلق می‌کنند و کلامشان آینه تمام نمایی از باورها، فرهنگ، تاریخ، دین و اندیشه نوع بشری است که با درنوردیدن زمان و مکان از حنجره انسان‌های مختلف در قرون مختلف شنیده می‌شود.

شعر بزنگاه جان گرفتن عشق و عرفان، اندیشه و معنویت و اخلاق و فلسفه است که با طراوت پای بر پهنه وجود گذاشته و جوانه می‌زند و نماینده‌ای از اندیشه و بیان سراینده آن است.

زینب میرزایی دانش‌آموخته کارشناس ارشد ادبیات است که «عصیان بی‌اساس» و «از فرش تا عرش با نجوای عاشقانه فروغ فرخزاد» از آثار منتشر شده وی می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.