« داود منصوری» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۵۱ کیلومتر از شبکه برق ایجاد شده در این استان هوایی و ۳ کیلومتر زمینی است.

وی بیان کرد: با ایجاد این میزان شبکه برق، طول تاسیسات برق هوایی استان مرکزی به ۱۹ هزار و ۱۷۹ کیلومتر و شبکه برق زمینی به یک‌هزار و ۹۰ کیلومتر افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: ۱۶۰ دستگاه ترانس هوایی با ظرفیت ۱۶ هزار و ۴۰ کیلو ولت‌آمپر اضافه شده که با افزایش این دستگاه‌ها تعداد ترانس‌های هوایی موجود به ۱۶ هزار و ۲۷۵ دستگاه با ظرفیت ۲ هزار و ۸۳ مگاولت آمپر رسیده است.

منصوری اظهار داشت: امکان رویت بار و توان در پست‌های فوق توزیع، رویت پذیری و پایش ولتاژ کنتورهای فهام و نمایش پروفیل ولتاژ بر حسب فیدر در داشبورد مدیریتی و در سامانه WEBGIS  از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه GIS این استان در سال جاری است.

وی گفت: توجه ویژه به اجرای طرح‌های تحقیقاتی، اجرای فرصت مطالعاتی استادان دانشگاه در شرکت، انجام ۲ طرح تحقیقاتی، ایجاد بستر زیرساخت نرم‌افزاری و پرتال سازمانی برای راه‌اندازی طرح قبض سبز از طریق سامانه پیامکی از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مطالعه تاثیر ۶ طرح اتصال به شبکه مولدهای تولید پراکنده در سال جاری در این شرکت انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر از شبکه‌های جهادی از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل و ۳۳ هزار و ۷۰۰ متر شبکه و ۱۳ دستگاه پست هوایی خسارت دیده در اثر سیلاب نیز بازسازی شده است.

حدود ۷۱۵ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می‌شود.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.