« مجید مبارک» روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی عصای سفید در گفت وگو با ایرنا افزود: فضاهای عمومی از جمله بوستان ها، فروشگاه ها، آموزشگاه ها، باشگاه های ورزشی، رستوران ها و محل عبور عابران به بانک ها برای نابینایان مناسب سازی نشده و از امکاناتی مانند اتیکت، فلش و منوهای بریل برای راهنمایی نابینایان در این مکان ها استفاده نشده است.

 وی اظهار داشت:اغلب نابینایان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و آ ن دسته نیز  که شاغل هستند، با وجود توانمندی ها و تسلط به دانش روز در محیط کار نادیده گرفته می شوند و بهایی به آنان داده نمی شود.

 به گفته مبارک اکنون ۱۳۰نابینا از ساوه و زرندیه در انجمن دشت امید ساوه عضویت دارند  و محور اصلی فعالیتها ی این مرکز در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی در نابینایان و خارج کردن روشندلان از انزوای اجتماعی و سوق دادن آنان به سمت یک زندگی پویا است.

وی گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی، آموزش تئاتر، شطرنج، آموزش خط بریل، سواد آموزی و تشکیل گروه های سرود ، کلاسهای ورزشی مانند شنا، شطرنج، گلد بال و... از دیگر فعالیت های مرکز به شمار می رود.

 مبارک ادامه داد: افرادی که در سنین مختلف به ویژه از ۱۵ سالگی به بعد نابینا می شوند، به  مشکلات روحی و روانی زیادی دچار شده   و آسیبهای اجتماعی می بینند که انجمن آنها را شناسایی کرده  و زندگی نابینایی را به آنها آموزش می دهد و نشاط و امید را در آنها تقویت می کند.

مدیر انجمن نابینایان دشت امید ساوه  از شهروندان درخواست کرد در صورت شناسایی افراد نابینا و کم بینا، آنها را به این انجمن معرفی کنند تا از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

 انجمن  نابینایان دشت امید ساوه  با هدف ساماندهی امور نابینایان و با شعار "نابینایان امروز فرزندان جامعه" در سال ۸۵ تاسیس شده و شهرستان های ساوه و زرندیه را تحت پوشش قرار می دهد.

 ۹۹۲۱/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.