به گزارش ایرنا، سردار علی ابوالحسنی  روز پنجشنه در اجلاسیه شهدای مهندسی رزمی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در فرهنگ سرای شهر اراک، افزود: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با روحیه جهادی، اعتقاد راسخ به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی در مقابل دشمن بعثی صف‌آرایی کردند و با اقتدار از کیان اسلامی دفاع کردند و ترویج این روحیه ارزشمند می تواند موفقیت های بسیاری را برای ایران اسلامی در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری رقم بزند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ابرقدرت‌های شرق و غرب با تمام ظرفیت خود از رژیم بعثی حمایت کردند اما در نهایت پیروزی اصلی نصیب رزمندگانی شد که با سلاح تقوا، روحیه جهادی، اراده‌های پولادین و پیروی از امام راحل به عنوان پیر و مراد خود مقابل دشمن ایستادگی کردند و تبیین این مهم نظام اسلامی را مقابل توطئه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان بیمه می کند.

فرمانده اسبق گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی اظهار داشت: روحیه جهادی در بسیاری از حوزه های اقتصادی و فرهنگی کشور جاری شده به عنوان مثال ساخت پنج مرحله پارس جنوبی عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شرایط تحریم با بهره‌گیری از ظرفیت های داخلی، طراحی و اجرای مهندسان بومی انجام گرفته اما این روحیه مقدس و ارزشمند باید در تمام بخش‌ها بکار گرفته شود تا میهن اسلامی به طور کامل خودکفا شود.

سردار ابوالحسنی اظهار داشت: اگر چه ملت ایران در جنگ تحمیلی خسارت‌هایی متحمل شد اما استقلال، دین و ناموس ایران اسلامی در این رویداد حفظ شد و به برکت حضور آگاهانه و خالصانه اقشار مختلف مردم در مناطق عملیاتی با هدف بیرون راندن دشمن متجاوز از خاک میهن اسلامی، اقتدار، امنیت و آرامش کنونی این مرز و بوم را به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: در جریان جنگ تحمیلی بیش از ۱۸۸ هزار جوان رشید و برومند ایران اسلامی جان خود را تقدیم آرمان های انقلاب کردند و جوانان امروز نیز باید با اراده های پولادین و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری توطئه های اقتصادی دشمنان را خنثی کنند.  

وی که از موسسان قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز به شمار می رود، با بیان اینکه کار مهندسی همراه با خلاقیت و ابتکار چاشنی روحیه جهادی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود، گفت: صنایع استان مرکزی به خصوص ماشین سازی، آذرآب و هپکو با حضور خود در جنگ و تهیه ادوات نظامی و تجهیزات جنگی و همچنین هدایت صحیح مهندسی جنگ؛ نقشی محوری را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

فرمانده اسبق گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی اضافه کرد: نقش برجسته صنایع استان مرکزی در بخش مهندسی جنگ به خصوص ساخت پل خیبر یک، ۲ و سه، پل ۱۳ کیلومتری حورالعظیم، پل فجر و ساخت قطعات بتنی بیمارستان فاو تحول عظیمی در جنگ تحمیلی ایجاد کرد به طوری که اقتدار رزمندگان اسلام را به رژیم بعثی و همه متحدانش نشان داد.

سردار ابوالحسنی اضافه کرد: مهندسی رزمی یکی از ارکان اصلی جنگ تحمیلی بود و گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی نگین مهندسی جنگ تحمیلی بود و دستاوردها و عملکرد موثر این گروه باید برای نسل جوان برجسته سازی شود.

وی ادامه داد: گروه مهندسی رزمی با شناخت کامل از جغرافیای کشور و محدوده عملیاتی دشمن با استفاده از بسیج مردمی عملیات‌های مختلف را طراحی و اجرا می کرد که این شیوه جنگ‌آوری باعث می شد تمامی عملیات‌ها با موفقیت انجام شود.

فرمانده اسبق گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی گفت: بعد از جنگ تحمیلی نیز مهندسی رزمی با بازسازی تجهیزات و امکانات خود در دوران سازندگی کشور نقش آفرینی کرد و اکنون نیز در هر جبهه ای که نیاز باشد می تواند شرکت کرده و در راستای بالندگی میهن اسلامی گام بردارد.

گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی ۳۰۷ شهید والامقام در جنگ تحمیلی تقدیم انقلا اسلامی کرده است.

کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی پنجشنه ۱۱ مهرماه جاری با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.

۳۰۱۷/۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.