«محمدصادق زهدی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۶۹۷ نفر درنیمه نخست پارسال از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی بهره‌مند شدند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۶ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی و عشایری استان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شازند، خمین و اراک به ترتیب بیشترین افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را در استان مرکزی به خود اختصاص داده است.

زهدی یادآور شد: ۳۲۹ هزار نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵ در روستاهای استان مرکزی سکونت دارند که حدود ۸۰ هزار نفر آنان سرپرست خانوار هستند.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی استان مرکزی فاقد هرگونه بیمه هستند و پوشش بیمه‌ای آنان در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان قرار دارد.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: درخواست همکاری به سایر دستگاه‌های اجرایی استان، ‌حضور در ستاد راهبردری فرمانداری ‌ها، برگزاری نشست با دهیاران و بخشداری‌ها و ساماندهی کارگزاری ها از جمله اقدامات این صندوق برای ترویج بیمه در روستاها است.

زهدی ادامه داد: ۸۶ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در گذشته در استان مرکزی فعال بود که در راستای نظارت و ارزیابی بیشتر، افزایش درآمد و افزایش حضور بانوان در این حوزه تعداد کارگزاری های استان به ۳۳ مورد کاهش یافته است.

وی افزود: بانوان سال گذشته مسئولیت ۹ درصد کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی را برعهده داشتند که این رقم در سال جاری  ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی از انعقاد تفاهم‌نامه با دفاتر پیشخوان دولت استان خبرداد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تسهیل در ارایه خدمات بیمه ای این صندوق و بیمه سلامت به افراد تحت پوشش انجام شده است.

زهدی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه تمامی خدمات مورد نیاز بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری های این صندوق ارایه می‌شود.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی از سال ۸۴ تا کنون در کشور و در استان مرکزی آغاز شده است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.