به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست ساماندهی سینما فرهنگ اراک افزود: طرح توسعه این سینما در ۲ مرحله برنامه‌ریزی شده که شهرداری و شورای اسلامی، دفتر اجتماعی استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در اجرای آن مشارکت هدفمند و موثر داشته باشند. 

وی ادامه داد: مرحله اول طرح توسعه سینما فرهنگ اراک ساخت سه سالن سینما در محل این مجتمع فرهنگی است که بخشی از اعتبارات مورد نیاز آن باید از محل منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشی از محل تسهیلات بانک‌ها به مالکان سینما و بخشی نیز از سوی شهرداری تامین می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: مرحله دوم طرح توسعه سینما فرهنگ اراک نیز ساخت پردیس سینمایی در این مجتمع است که در این راستا نیاز است با مالکان این سینما مذاکره شده و عملیات اجرایی آن در اسرع وقت انجام شود.

اکرمی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرهای استان مرکزی از سالن سینما برخوردار نیستند، فرمانداری‌ها، بخشداران، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وظیفه دارند نسبت به استقرار سینما سیار استان و نمایش فیلم‌های روز کشور اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: طرح توسعه سینما فرهنگ اراک حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۱۰ میلیارد ریال آن را این اداره‌کل تامین می‌کند و بقیه بایداز محل تسهیلات بانک‌ها و اعتبارات شهرداری اراک  تامین شود.

حجت الاسلام«عباس دانشی» افزود: ساخت سه سالن سینما به‌عنوان اولین مرحله طرح توسعه سینما فرهنگ اراک بین سه تا ۶ ماه زمان می‌برد که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا پایان امسال این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: مقدمات مرحله دوم طرح توسعه سینما فرهنگ اراک نیز برنامه‌ریزی شده که بر اساس آن باید در مدتی که امکان استفاده از سینما فرهنگ وجود ندارد یک سالن ویژه برای استفاده سینما اختصاص داده شود تا پردیس سینمایی فرهنگ راه‌اندازی شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص تالار مرکزی اراک نیز گفت: این تالار تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به بهره‌برداری می رسد.

حجت الاسلام دانشی افزود: ساخت تالار مرکزی اراک بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ین اداره‌کل تمام ظرفیت خود را برای تکمیل این مرکز فرهنگی به‌کار گرفته است.

وی ادامه داد: تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ تالاری است که در سطح ملی از سال‌ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده اما واردات تجهیزات و ماشین‌آلات این مراکز فرهنگی به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها متوقف و روند تکمیل و تجهیز را با کندی مواجه کرده است.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.  

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.