به گزارش ایرنا، امامان جمعه استان مرکزی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه، ترویج فرهنگ غنی اسلام و دفاع از حقانیت اسلامی را در کنار توجه به امر به معروف و نهی از منکر از جمله مولفه های اساسی نهضت امام حسین (ع) معرفی کردند.

 قیام امام حسین (ع) در اصل برای مبارزه با طاغوت و برقراری حکومت الهی بود

امام جمعه ساوه گفت: عاشورا صرفا یک حادثه نبود بلکه فرهنگی زنده و ماندگار است.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» افزود: شهدای کربلا برای ظلم ستیزی و ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با فداکاری و شهادت قیام کردند که درسی ماندگار از مکتب حسینی است.

امام جمعه ساوه نقش رهبری در برقراری حاکمیت اسلامی را بسیار مهم خواند و با بیان اینکه رمز ماندگاری نهضت عاشورا در رهبری امام حسین (ع) بود، افزود: اسلام ناب، اسلامی است که حاکمیت آن با ولی خدا باشد.

وی با بیان اینکه امام حسین هرگز در برابر تهدید و تحریم دشمنانش تسلیم نشد، اظهار داشت: ملت ما هم به پشتوانه هدایت های مقام معظم رهبری و همبستگی موجود، هرگز در برابر توطئه های استکبار جهانی تسلیم نمی شود و عقب نشینی نخواهد کرد.

امر به معروف فلسفه قیام عاشورا است

امام جمعه خمین گفت: امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی است.

حجت الاسلام سید« علی حسینی پور » در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه خمین افزود: پیامهای مهم قیام عاشورا باید در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان برای مردم تشریح شود.
وی ادامه داد: فلسفه قیام عاشورا ظلم ستیزی بود و با درس گرفتن از قیام امام حسین (ع ) می‌توان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب، دست یافت.
خطیب جمعه خمین اظهار داشت: امام حسین( ع) و یاران باوفایش برای مبارزه با زیاده خواهی و احیای امر به معروف و نهی از منکر از همه هستی خود گذشتند.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به تاسوعای حسینی و سالروز شهادت حضرت عباس(ع) تصریح کرد: ولایتمداری برجسته‌ترین ویژگی‌های حضرت عباس(ع) است که تا آخرین نفس از دین خدا حمایت کرد و با امام ماند.
وی بیان کرد: محرم و صفر فرصت خوبی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران افزایش یافته به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز توجه شود.
حجت الاسلام حسینی پور افزود: مسئولان نظام ظلم ستیزی امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دهند چرا که دشمنان امروز از تمام امکانات خود برای آسیب به دین اسلام و امامت استفاده می کنند.
۳۰۷۵ /۶۵۳۹/۹۹۳۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.