«علی اکبر کریمی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که مقرر بود فوریت آن در نشست هفته گذشته مجلس شورای اسلامی مطرح شود در رایزنی نمایندگان امضا کننده و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و به دلیل اهمیت این طرح منوط به بررسی دقیق و همه جانبه نگر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباط مستقیم این طرح با سلامت مردم قرار است این مهم با بررسی های تکمیلی به پیش برود.

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح باید در شرایط عادی و انجام کار کارشناسی در کمیسیون های تخصصی بهداشت و آموزش مجلس دنبال و با نهایت دقت در جزئیات تعیین  تکلیف شود تا آینده بهتری را برای آموزش پزشکی و سلامت مردم به همراه داشته باشد.

کریمی گفت: طرح افزایش ظرفیت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به نیازها کشور و به ویژه مناطق محروم برای افزایش ظرفیت متخصصان و دغدغه نمایندگان برای جبران این کمبودها تهیه شده است.

وی اظهار داشت: امضای این طرح در مجلس شورای اسلامی به معنای تایید تمام جزئیات آن نیست و حکم کلی برای افزایش ظرفیت ۲ برابری شمارد دانشجویان پزشکی در همه مناطق و دانشگاه های علوم پزشکی غیر منطقی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در کشور نیازمند زیر ساخت ها و امکانات از جمله بیمارستان های آموزشی، تجهیزات، فضای آموزشی و امکانات برای تحصیل دانشجویان بوده و  افزایش ظرفیت منطقی در مناطقی امکان پذیر است که این زیر ساخت ها فراهم باشد.

کریمی گفت: با توجه به ارتباط مستقیم حرفه پزشکی با جان انسان ها و سلامت جامعه، باید افرادی با چنین شرایط مهم و اساسی مواجه هستند از تخصص و دقت لازم برخوردار بوده و نباید کیفیت فدای کمیت شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه کم توجهی در آموزش پزشکان که کاهش کیفیت دانش آموختگان تحصیلات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی را به همراه داشته باشد مورد تایید نیست و اقدامی است که می تواند سلامتی و جان مردم را با خطر مواجه کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت  با یادآوری کمبود پزشک در برخی نقاط کشور گفت: مسئولان ارشد وزارت بهداشت نیز کمبود پزشک را مورد تاکید قرار داده اند که این مهم جای تامل دارد.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که ۲ کرسی آن از آن حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.