نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن تمام قوا به شبکه دولت هوشمند درصد شفافیت در عملکردها را افزایش داده و نظارت را گسترش می دهد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید مهدی مقدسی در شورای اداری استان که با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت اجرای طرح دولت هوشمند و همکاری رییس قوه قضاییه در این راستا و با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت را در پایتخت نباید دید، گفت: استان مرکزی ظرفیت بالایی در حوزه IT دارد و باید فضای رشد در این عرصه را فراهم کرد .

مقدسی با اشاره به ضرورت تکمیل نیازهای ارتباطی روستاها، توسعه اینترنت پرسرعت و تعیین تکلیف وضعیت دیتا سنتر استان مرکزی و ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال اضافه کرد: ۵۲ نفر از کارگزاران دفاتر مخابرات در حوزه حق بیمه با مشکلاتی مواجه هستند به طوری که حق بیمه سال های ۶۷ تا ۷۸ پرداخت نشده است، همچنین ۸۵۰ نفر نیروی انسانی شاغل در مخابرات استان در ۲ شرکت فعالند که در طرح طبقه بندی مشاغل، اضافه کار برای آنها لحاظ نشده است و باید تدبیری در این راستا صورت گیرد .

وی همچنین خواستار توجه جدی به شهر جدید امیرکبیر با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر و اسکان فعلی ۲۰۰ هزار نفر شد .

به گزارش ایسنا، در این جلسه دیگر نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت اداره کل فناوری اطلاعات از ۶ سال پیش در استان بیان کرد: این اداره کل فاقد شبکه لازم در سطح شهرستان ها است و در شرایط برزخی قرار داریم چراکه مردم نمی دانند برای پیگیری مطالبات خود باید به چه کسی مراجعه کنند .

دکتر علی اکبر کریمی خواستار توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها شد و گفت: شرکت مخابرات یک سرمایه ملی است که با وجود آنکه خصوصی تلقی می شود اما زیرساخت های گسترده ای در اختیار دارد و باید خدمات از طریق این شرکت ارائه شود، از طرفی قیمت و هزینه استفاده از تلفن ارزان دچار اختلال نشود .

وی با از افزایش بی رویه و غیرمنطقی خدمات دیتا در کشور و افزایش بی حساب و کتاب تعرفه ها سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه های دولتی به واسطه افزایش تعرفه ها متحمل هزینه هایی می شوند که طبق بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه باید بودجه آن در نظر گرفته شود که این امر به دولت فشار وارد می کند .

کریمی خواستار اتصال مناطق صعب العبور و کوهستانی استان به شبکه فیبر نوری جهت داشتن ارتباط پایدار سالم و مطمئن شد و افزود: مردم بارها در خصوص ولنگاری موجود در فضای مجازی سوال دارند و تلاش دولت در زمینه افزایش ضریب نفوذ اینترنت بدون تدوین پیوست فرهنگی، امنیتی و قانونی، کاهش اعتماد عمومی به فضای مجازی و افزایش جرائم و سرقت سایبری و ... را به دنبال دارد .

وی تصریح کرد: بخشی از اتفاقات بازار ارز در سال گذشته و مشکلات امنیتی در سال ۹۶ در بستر فضای مجازی رخ داد. باید به توسعه شبکه ملی اطلاعات با حفظ ارتباط منطقی و سالم مردم با داخل و خارج از کشور توجه داشت .

به گزارش ایسنا، در این جلسه محمد حسینی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت کارگزاران مخابراتی در حوزه قراردادها، بیمه و طبقه بندی مشاغل شد و افزود: این وضعیت نیازمند کار انقلابی است. بارها در احکام قانونی بودجه سنواتی به این امر توجه شد اما هنوز اجرایی نشده است .

وی همچنین خواستار توسعه ارتباطات بین روستایی جاده های مواصلاتی و مشکلات ارتباطی در گردنه گیان، نقره کمر و جاده اصلی تفرش شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.