به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در شورای اداری استان مرکزی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در اراک، افزود: : پوشش تلفن همراه در شهرها و شبکه راه‌ها از وظایف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و استان مرکزی در این مهم دچار نواقصی است که باید به سرعت ترمیم شود.

وی توضیح داد: نواقص این استان در مباحث فنی و زیرساختی تلفن همراه به طوری است که اگر از یک استان دیگر به این منطقه وارد شوند اختلالات شبکه به وضوح قابل لمس است.
استاندار مرکزی توضیح داد: در حوزه تلفن ثابت نیز مشکلاتی در استان به خصوص در روستاها وجود دارد و خدماتی که شرکت مخابرات ایران ارایه می دهد پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.
آقازاده بیان کرد: ارایه خدمات وزارت ارتباطات در حوزه آی تی و اینترنت نیز از وظایف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و استان مرکزی در این بخش نیز نیازمند حمایت جدی  است.
وی  گفت: در سفر مقامات  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار شده که که هیاتی برای رسیدگی به مشکلات استان مرکری در حوزه آی تی و تلفن همراه به  شهرستان های تفرش و فراهان، ساوه و زرندیه  اعزام شود اما انتطار است که  این تیم با قوای بیشتر برای ارزیابی امکان سنجی نقاط مختلف استان فعال شود و  با در سایه حمایت های وزارتخانه شاخص های استان مطلوب شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: افزایش پهنای باند، توسعه فیبر نوری، گسترش دفاتر پیشخوان دولت از مهمترین خواسته های مردم استان است و انتظار می رود  که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشد.
حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: برخی از روستاهای دلیجان و محلات از هیچ نوع امکانات تلفن ثابت و همراه برخوردار نیستند که باید حل این مشکل نیز در دستور کار قرار گیرد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شاخص توسعه یافتگی استان در حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) هفت و ۱۸ صدم از ۱۰ است و عنوان هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.
«لادن مهدوی هزاوه» افزود: طول شبکه فیبر نوری استان مرکزی یک هزار و ۴۵۴ کیلومتر، ظرفیت شبکه انتقال استان ۳۷۹ و ۶ دهم گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت کل شبکه های دیتای داخلی استان ۲۶۰ گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت قابل واگذاری استا نیز ۱۸۵ گیگابیت بر ثانیه است.
وی، ضریب نفوذ تلفن ثابت استان مرکزی را ۴۰ و ۴۱ صدم عنوان کرد و اظهار داشت: ۵۴۵ هزار و ۹۶۸ خط تلفن ثابت در نقاط شهری و ۱۳۰ هزار و ۴۹۲ خط تلفن ثابت در نقاط روستایی این استان فعال است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر تمامی نقاط شهری یک هزار و ۳۲ روستای استان مرکزی دارای اینترنت است و ۲۰۴ دفترآی سی تی درنقاط مختلف این استان فعال است‌
مهدوی هزاوه افزود: اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی، راه اندازی ۵۳ سایت ارتباطی نسل های ۲، ۳ و ۴ و اینترنت ثابت ایرانسل، راه اندازی ۱۶ سایت ارتباطی ۳ و ۴ همراه اول و ایجاد دسترسی ۴۹۱ روستا به اینترنت پرسرعت از مهمترین برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در سال جاری است.
وی گفت: ۱۱۲ دفتر پستی شهری و ۲۱۵ دفتر پستی روستایی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی بیان کرد: در حوزه پست بانک نیز ۱۰ شعبه شهری و ۱۳۲ باجه روستایی در این استان فعال است که با پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال زایی ۴۸۳ فرصت عنوان نخست بین بانک های این استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را به خود اختصاص داده است.
مهدوی هزاوه گفت: یک پارک علم و فناوری، ۶ مرکز رشد، چهار مرکز نوآوری و یک مرکز خدمات کسب و کار در استان مرکزی فعالیت می کنند و ۱۱۲ شرکت در حوزه آی سی تی در این استان فعال است و بیش از پنج هزار نفر در این بخش شاغل هستند.
وی ادامه داد: در حوزه استارتاپی نیز ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در استان مرکزی سرمایه گذاری شده و ۱۴۸ نفر در این بخش فعالیت می کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی راه اندازی پارک علم و فناوری فاوا (شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال)، آموزش و توانمندسازی سربازان وظیفه در حوزه آی سی تی و برگزاری هشت دوره تخصصی امنیت سایبری در بخش پدافند هوایی از مهمترین برنامه های هدفگذاری شده این اداره کل در سال جاری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: طرح جی نف از طرح های اقتصاد مقاومتی است اما پیشرفت چندانی ندارد و دستگاه های اجرایی اطلاعات خود را در اختیار پست نمی گذارند که باید نواقص موجود اصلاح شود.
«سعید فرخی» ادامه داد: اجرای کامل و بی نقص طرح حی نف نیازمند تخصیص اعتبارات و هماهنگی برون دستگاهی است و اداره کل پست در اجرای این طرح تنها است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار داشت: عملیات ساخت پارک اقتصاد دیجیتال در استان کلید خورده و انتظار می رود با حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز سفر یک روزه خود را با حضور در نشست بررسی مشکلات زیرساختی فناوری اطلاعات ساوه و افتتاح طرح مسیر ترانزیتی ترافیک دیتا کشور آغاز کرد و پس از آن مسایل و مشکلات شهرستان تفرش ، اشتیان و فراهان با حضور مقامات استان مرکزی بررسی شدو از ایثارگر پست تجلیل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در این سفر در شورای اداری استان مرکزی در اراک شرکت کرد.

۶۰۱۳/۳۰۱۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.