«محمد تقی آبایی هزاوه» روز شنبه در حاشیه دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود:تسهیلات اعتباری اشتغال زای اختصاص یافته به نهادهای حمایتی  این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و پنج دهم برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۳۳۰ میلیارد ریال منابع مالی  از محل اعتبارات بند ب ماده ۱۶ قانون بودجه امسال به اداره کل بهزیستی استان مرکزی اختصاص یافته  که این رقم  در سال گذشته ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در بودجه امسال به مددجویان کمیته امام خمینی(ره) این استان اختصاص یافته که این تسهیلات در مدت مشابه سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال بوده است.

آبایی یادآور شد: سقف تسهیلات اشتغال مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی سال گذشته ۲۰۰ میلیون ریال بود که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته و به صورت قرض الحسنه به این افراد پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری پارسال  به استان مرکزی ابلاغ شد که تا کنون ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال معادل ۹۰ درصد این منابع مالی تخصیص یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته به این استان جذب شده است.

آبایی گفت: جذب منابع مالی اختصاص یافته به استان مرکزی از محل تسهیلات  اشتغال پایدار روستایی و عشایری سه هزار و ۵۰۰ شغل در استان به همراه دارد.

وی  افزود: بر اساس رصد صورت گرفته توسط تیم نظارتی، انحرافات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان مرکزی کمتر از پنج درصد بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از اختصاص ۴۶ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات مشاغل خانگی به این استان خبرداد و گفت: سقف پرداخت این تسهیلات به متقاضیان از ۲۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

آبایی افزود: مجوز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط چهار دستگاه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر و به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی یاد آور شد: ۱۲۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات مشاغل خانگی سال گذشته به این استان اختصاص یافت که تا کنون ۱۱۰ میلیارد ریال این منابع مالی جذب شده است.

آبایی گفت: منابع مالی بند الف تبصره ۱۸ در سطح کشور را ۴۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۲ و پنج دهم درصد این اعتبارات به استان مرکزی ابلاغ شده است.

وی یارانه اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ اختصاص یافته به استان مرکزی را ۵۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این اعتبارات تحت عنوان کمک های فنی و اعتباری به این استان اختصاص یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: نرخ سود تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای متقاضیانی که از ان بهره مند می شوند در حدود ۱۸ درصد است که با پرداخت کمک های فنی و اعتباری توسط دولت به ۱۲ تا ۱۴ درصد کاهش می یابد.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.