نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت مالیاتی حمایت محسوب نمی‌شود بلکه دردسر به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با اصحاب رسانه، اختلاف‌نظر را ناشی از عدم اطلاع از اهداف و نیات دانست و افزود: با توجه به پیشرفت علم، ابزارهای اطلاع‌رسانی نیز افزایش یافته است، اما جایگاه خبرنگار دچار خدشه نشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است، خبرنگاران باید در نهایت امانتداری در انتشار اخبار گام بردارند و در مسیر اهداف یک عده خاص قرار نگیرند.

ابراهیمی در خصوص مشکلات مالیاتی نشریات بیان کرد: مشکل امروز کشور معافیت‌های مالیاتی است و گاهی ممیزهای مالیاتی این معافیت‌ها را قبول ندارند و با منت گذاشتن بر سر اقشار مختلف در خصوص معافیت، اما عملا این قانون اجرایی نمی‌شود، هرچند که اعتقاد دارم هرکشوری با دریافت مالیات می‌تواند موفق‌تر باشد.

نماینده مردم شازند با بیان اینکه معافیت مالیاتی حمایت محسوب نمی‌شود بلکه دردسر به دنبال دارد، افزود: مجموعه خبرنگاران استان و یا خانه مطبوعات شرح مشکلات را طی نامه‌ای به مجمع نمایندگان اعلام کنند که به کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارت ارشاد ارجاع خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بزرگی است که توسعه کمی و کیفی این ظرفیت‌ها مورد توجه ارشاد قرار گرفته است تا با توجه به توازن در همه بخش‌ها پیشرفت انجام گیرد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی برخی از مسائل حوزه فرهنگ و رسانه از طریق استان قابل رفع است که پیگیری لازم صورت می‌گیرد، اما رفع بخشی از مسائل نیازمند نگاه کلان کشور است و باید از ظرفیت نمایندگان استفاده شود.

به گزارش ایسنا در این نشست جمعی از خبرنگاران مشکلات خود را در حوزه مالیات نشریات، توزیع کاغذ، بیمه خبرنگاران، پرداخت یارانه و توزیع ناعادلانه آگهی‌ها بیان کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.