فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از دستگیری یک باند حفاری غیرمجاز در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: اعضای این باند با پیشنهاد مشارکت در فروش یک دفینه مربوط به دوره هخامنشیان، قصد تطمیع ماموران پلیس را داشتند .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پلیس، سرهنگ "پرویز اسدی" در اینباره گفت:‌ ماموران پاسگاه انتظامی "یل آباد" شهرستان، چندی پیش در جریان یک مورد حفاری غیرمجاز توسط اعضای یک باند در اطراف یکی از روستاهای شهرستان قرار گرفتند و بلافاصله برنامه ریزی عملیاتی پلیس در این خصوص آغاز شد .

وی افزود: اعضای این باند در نخستین مرحله از اقدام مجرمانه خود با مراجعه به ماموران انتظامی قصد تطمیع آنها و جلب همکاری شان در این حفاری غیر مجاز را داشتند که موضوع از سوی پاسگاه انتظامی محل به سلسله مراتب فرماندهی گزارش شد .

این مقام انتظامی تصریح کرد: در مراحل تحقیقات پلیس مشخص شد اعضای این باند قصد دارند که یک دفینه مربوط به دوره هخامنش را از مکانی مشخص بیرون آورده و به فروش برسانند که با برنامه ریزی عملیاتی صورت گرفته؛ زمانی که حفاران غیرمجاز در حال حفر این محل بودند، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند .

سرهنگ اسدی افزود: در این عملیات 4 حفار غیرمجاز دستگیر و ادوات و تجهیزات تخصصی مربوط به حفاری اماکن باستانی از آنها کشف و توقیف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با بیان ادامه داشتن تحقیقات پلیس در این پرونده خاطر نشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.