رییس شورای شهر اراک گفت: با وجود تذکرات مکرر، تاکنون نسبت به رفع مشکلات ساکنان مرکز شهر توجه نشده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر کاوه فلک افلاکی در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: بارها نسبت به عدم توجه به مشکلات ساکنان مرکز شهر اراک تذکر داده شده است، اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار توجه به حاشیه شهر و توسعه خدمات‌رسانی در این مناطق باید نسبت به مرکز شهر که عموما افراد بومی و اصیل اراک در آن ساکن هستند توجه ویژه اعمال شود، افزود: ساکنان این مناطق خدمات شهری مانند فضای سبز را در اختیار ندارند، از طرفی با تعریض خیابان شهید شیرودی(خرم)شاهد تصادفات زیاد هستیم که باید نسبت به نصب سرعت‌گیرهای استاندارد و گذرگاه‌های ایمن جهت عبور عابران پیاده اقدام شود.

فلک‌افلاکی با اشاره به تجمع برخی از ساکنان خیابان حصار در مقابل ساختمان شورای شهر و اعتراض نسبت به پیاده راه سازی این خیابان گفت: گروهی از ساکنان خیابان حضار معترض به پیاده‌سازی خیابان هستند و قبل از شروع صحن خواستار حضور در جلسه بودند که با این درخواست موافقت نکردم چراکه دستورجلسه صحن مشخص بود و اگر از قبل خواست خود را اعلام می‌کردند در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مسلما مخالف حضور شهروندان در صحن نیستیم، اما باید از قبل اعلام شود، و با اعتراض و تجمع این امر محقق نمی‌شود، افزود: علاوه بر اینکه دستورکار شورا برای جلسه امروز مشخص بود، اما موافقت با حضور ساکنان معترض در واقع باب شدن اعتراض جهت حضور در صحن را به دنبال خواهد داشت که به این دلیل موافقت صورت نگرفت و با بررسی موضوع در صورت نیاز در صحن در خدمت شهروندان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه وضعیت پیاده‌راه‌های اراک مناسب نیست در خصوص پیاده‌راه شدن مرکزی شهر اظهار کرد: طرح جامع پیاده‌راه اراک در میدان شهدا تاثیر موثری در سنگینی بار ترافیک خیابان امام خمینی(ره) و کوچه‌های اطراف دارد و شهرداری باید نسبت به این امر با جدیت و با برنامه ورود کند تا مرکز شهر سروسامان یابد.

ایرج رضایی تصریح کرد: لازم است نامه‌ای به شهرداری اراک ارسال شود تا نسبت به پیاده‌راه سازی مرکز شهر اراک تاکید صورت گیرد، همچنین نامه‌ای رسمی جهت انتقال برخی از مشاغل از مرکز شهر، میدان شهدا و خیابان امام(ره) به شهرداری زده شود و نسبت به انتقال مشاغل میوه و تره‌بار و مطب‌ها در خیابان عباس‌آباد اقدام شایسته‌ای صورت گیرد.

رضایی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا شهر اراک گفت: هوای اراک امروز آلوده بود که این آلودگی را با سرگیجه، سردرد، عصبیت و فشار خون سپری کردیم، لازم است متولیان امر و استاندار مرکزی درخصوص وضعیت نابه‌سامان آلودگی هوای اراک فکری کنند.

وی اضافه کرد: شورای شهر بهمن ماه سال گذشته طی نامه‌ای بیان کرد که شهر اراک نیازمند فضای سبز است، حدود 8 سال از وعده دولت قبل نسبت به کاشت و توسعه فضای سبز اراک گذشته است، اما اقدامی صورت نگرفت، از طرفی پایش آلودگی هوای اراک به درستی صورت نمی گیرد و برخی از ادارات آمارهایی می دهد که ما از آن سردر نمی‌آوریم و نسبت به سلامت سیستم پایش نیز اطمینانی نیست.

این عضو شورای شهر اراک با بیان اینکه آنچه شهروندان حس می‌کنند، آلودگی هواست که بر روح و روان آن تاثیر منفی دارد، در خصوص طرح جامع GIS شهر اراک اظهارکرد: بحث شهرسازی بر پایه GIS امر مهمی است، حدود 2 سال از عمر شورای شهر اراک می‌گذرد، اما متاسفانه تاکنون موفق به تدوین طرح جامع GIS و ممیزی املاک دولتی و غیر دولتی نشده ایم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه پس از ارائه توضیحاتی توسط سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اراک در خصوص طرح جامع اراک و تصویب آن در جلسه هفته گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری، رییس شورای شهر از محمدحسین فدایی رییس کمیسیون عمران شورای شهر که در تمامی جلسه کمیته فنی و بررسی طرح جامع در تهران حضور داشت، درخواست کرد در صورت نیاز توضیحاتی ارائه شود که فدایی گفت: من خواستار نطق پیش از دستور در خصوص طرح بودم.

فلک‌افلاکی با بیان اینکه قبل از شروع جلسه صحن باید برای داشتن نطق اعلام می‌کردید، خواستار بیان نطق فدایی شد که وی نپذیرفت و در نهایت پس از پایان توضیحات سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اراک فدایی صحن شورای شهر را ترک کرد.

در این جلسه محمدکریم شفیعی، شهردار اراک، علیرضا مرادی و علی جعفر محصولی نیز حضور نداشتند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.