قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در توزیع برق شهرستانها از اجرای طرح پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه های توزیع برق (طرح پاس)در استان خبرداد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمود محمودی افزود: شرکت توزیع برق استان مرکزی در راستای کاهش آسیب پذیری شبکه های توزیع برق در برابر سرقت تجهیزات و تاسیسات توزیع، اقدام به اجرای طرح پیشگیری از سرقت(طرح پاس) در سراسر استان کرده است .

وی با بیان اینکه سرقت تجهیزات برقی یک چالش جدی است که صدمات و خسارات قابل توجهی به شبکه های توزیع برق کشور وارد می کند، افزود: همچنین موجب آسیب جدی به وسایل و تجهیزات الکتریکی مشترکان می شود .

رییس کمیته پیشگیری از سرقت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: در فاز اول اجرای این طرح، ایمن سازی شبکه های فشار ضعیف هوایی سیمی توزیع با نصب بیش از 8500 اسپیسر(فاصله انداز و نگهدارنده شبکه) طی 3 ماه سال جاری صورت گرفته که برنامه نصب 50 هزار اسپیسر دیگر تا پایان سال در دستور کار است .

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در طرح پاس تا پایان سال جاری  1200 کیلومتر شبکه سیمی فرسوده به منظور جلوگیری از سرقت و خدمات رسانی مطلوب به مشترکان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد .

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در توزیع برق شهرستان ها اظهار کرد: افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، جمع آوری برق های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه وکاهش تلفات از جمله مزایای کابل خودنگهدار است . 

محمودی ایمن سازی ترانسفورماتورهای توزیع هوایی با نصب دستگاه هشداردهنده، جوشکاری پایه های ترانسفورماتورها به سکوهای مربوطه، نصب قفل بر روی درب ترانسفورماتورها را از دیگر اقدامات اجرایی  در طرح پاس عنوان کرد .

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد نا ایمن، برق های غیرمجاز و دستکاری لوازم اندازه گیری، سرقت تجهیزات انرژی و سایر موارد در حوزه برق با شماره ۱۲۱ واحد اتفاقات و عملیات شرکت تماس بگیرند یا به سامانه پیامکی پیک ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ پیامک ارسال کنند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.