سید«علی آقازاده» روز جمعه با صدور پیامی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزود: فتح خرمشهر روایتی از جنس ایمان و دلاورمردی است که به همت رزمندگان اسلام و اتکا به خداوند متعال در تاریخ دفاع مقدس رقم خورد و درس های مهمی در آن نهفته است.
وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از تعالیم ناب محمدی است و حماسه جاویدان فتح خرمشهر با تاسی به تعالیم دینی و الهی ایجاد شد.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: رزمندگان دلیر سپاه اسلام با پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی و ایمان خود حماسه ای خلق کردند که تمامی قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را حیرت زده کرد.
آقازاده، سالگشت این حادثه تاریخی مهم را به خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان تبریک گفت و افزود: ملت بزرگ ایران در سال های انقلاب اسلامی همواره پشت سر رهبری و با حمایت قاطع از ارزش های نظام اسلامی عزتمندی آفریده اند و امروز نیز در برابر هر تهدید و فشار زورگویان و دشمنان ایستادگی می کنند.
فتح خرمشهر به عنوان یک حادثه تاریخی و سرنوشت‌ساز، پایان‌بخش دوره اول جنگ است که با تجاوز عراق به ایران در تاریخ 31 شهریور سال 1359 آغاز شد و با آزادسازی مناطق اشغالی به پایان رسید.
در این عملیات موفق شهدای فراوانی همچون سردار شهید محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر و سردار شهید حاج حسین قجه ای از لشکر سید الشهدا به شهادت رسیدند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.