به گزارش ایرنا،‌ «غلامرضا فتح آبادی» روز سه شنبه در آیین ایجاد دفتر تسهیلگری امور اجتماعی و فرهنگی منطقه بهزیستی ساوه افزود: رصد آسیب های اجتماعی و ارایه راهبردهای اثربخش از سوی دفاتر تسهیلگری در مناطق خطرپذیر در سامان آسیب های اجتماعی نقش موثر دارد.
وی اظهار داشت: ایجاد دفاتر تسهیلگری از سال 96 در شورای اجتماعی کشور تصویب شد و تاکنون 125 دفتر در استان های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: با پیگیری های استانداری به خصوص دفتر امور اجتماعی پارسال این استان به فهرست مناطقی که دارای سکونتگاه های غیررسمی هستند اضافه شد و ازمنابع مالی شورای اجتماعی برای ساماندهی محله های حاشیه نشین بهره مند شد.
فتح آبادی گفت: شورای اجتماعی کشور با ایجاد 2 دفتر تسهیلگری در مناطق حاشیه ای استان مرکزی موافقت کرد که یکی از آن ها در ساوه و دیگری در اراک است و فعالیت این دفتر در مرکز استان نیز به زودی کلید می خورد.
وی توضیح داد: کارکرد دفاتر تسهیلگری، توسعه محله ها و بهبود سطح کیفیت زندگی مردم است که ضمن توانمند سازی شهروندان زمینه را برای استفاده از ظرفیت های محلی و جذب مشارکت های مردم فراهم می کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: در دفاتر تسهیلگری قرار است که گروه های اجتماعی با تجربه فعالیت کنند و در مجموع 6 نیروی انسانی در حوزه های مختلف فعالیت دارند.
فتح آبادی ادامه داد: دفاتر تسهیلگری در زمینه هایی مانند اقتصادی، اجتماعی و امور مربوط به توسعه اجتماعی فعالیت دارندکه با شناسایی آسیب های اجتماعی هر محله نسبت به راهکارهای عملیاتی اقدام می کنند.
وی گفت: این دفاتر به نوعی حلقه رابط میان شهروندان و مسئولان دستگاه های اجرایی محسوب می شوند و با توجه به حضور کمرنگ دستگاه های اجرایی در زمینه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی، ظرفیتی مناسب برای ایجاد پیوند میان ساکنان محلات و مسئولان محسوب می شوند که گامی برای جبران ضعف های گذشته است.
فتح آبادی همچنین از فعالیت 400 سازمان مردم در استان مرکزی خبر داد و گفت: برنامه توسعه سمن ها نیز در دستور کار مدیریت استان قرار دارد و دفاتر تسهیلگری می توانند به شکل گیری و توسعه این سازمان ها در حوزه های مختلف کمک کنند.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ماهیت مهاجر پذیری شهرستان ساوه و وجود 22 منطقه حاشیه نشین ایجاد دفاتر تسهیل گیری می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
«علی میرزایی» اظهار کرد: با آغاز فعالیت دفتر تسهیلگری ساوه گام مهمی برای پرداختن به مشکلات حوزه اجتماعی محلات این منطقه و کاهش آسیب های اجتماعی با افزایش مشارکت های مردمی برداشته شد.
وی گفت: تلاش می شود که دومین دفتر تسهیلگری ساوه نیز در نیمه دوم امسال نیز به بهره برداری برسد.
فرماندار ساوه گفت: دفتر تسهیلگری بهره برداری شده ساوه می تواند 50 هزار نفر از جامعه هدف را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد و امید است که عامل موثری در بهبود کیفیت زندگی حاشیه نشینان ساوه باشد.
شهر ساوه با 230 هزار نفر جمعیت دارای 22 منطقه حاشیه نشین است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.