«نفیسه آقابابائی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستگاه با هدف تقویت هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه با صنعت راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: دستگاه تست کشش یونیورسال 60 تنی از فناوری بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه کاربران این دستگاه بیشتربخش صنعت هستند، انتظار می رود، راه‌ اندازی آن زمینه‌ ساز انجام تحقیقات و کارهای صنعتی بیشتر و کسب موفقیت برای استان و دانشگاه باشد.
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش با بیان اینکه با راه‌اندازی این دستگاه، آزمایشگاه تحقیقاتی مقاومت مصالح به مجموعه آزمایشگاه‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش اضافه شد، افزود: دستگاه تست کشش یونیورسال محصول شرکت ZWICK-ROELL آلمان است و قابلیت‌های کشش قطعات چدنی، فولادی، میلگرد و ژئوتکستایل اندازه‌ گیری تنش تسلیم، نقطه تسلیم بالایی و پایینی، درصد کاهش سطح مقطع، تنش ماکزیمم کرنش، مدول الاستسیته و تبدیل از حالت کشش به فشار را دارد.
آقابائی افزود: دستگاه تست کشش یونیورسال با ظرفیت 60 تن، مجهز به لود سل، اکستنسومتر و نرم‌افزار کاملاً حرفه‌ای، در پژوهش‌های صنعتی و دانشگاهی برای تست‌های خمش، فشار و کشش کاربرد دارد.
وی تصریح کرد: ویژگی شاخص این دستگاه فرآیند تمام اتوماتیک بارگذاری، قرائت و ثبت نتایج، همچنین قابلیت تحلیل روی منحنی تنش- کرنش و نقاط مشخصه، فک‌های بزرگ برای درگیری مناسب با نمونه، توزیع یکنواخت فشار فک‌ها روی نمونه، اتصال به رایانه و پایش نتایج همزمان با آزمایش است.
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش یادآوری کرد: دستگاه تست کش در سطح منطقه چهار دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تعداد اندک و در تن‌های پایین ‌تر وجود دارد و راه اندازی این دستگاه با ظرفیت بالا زمینه ساز توسعه استان و دانشگاه خواهد بود.
دانشگاه تفرش بیش از 2 هزار دانشجو دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.