به گزارش ایرنا، «جواد حسنی» روز پنجشنبه در اولین نشست خرید گندم و دانه های روغنی استان مرکزی، افزود: مراکز خرید گندم و دانه های روغنی این استان به تصویب کارگروه های استان و شهرستانی رسیده و زیر نظر اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود بیش از 500 هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان خریداری شود که برنامه ریزی های لازم برای این فرآیند و همچنین نگهداری گندم در استان تدوین شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم گندم برای سال جاری 17 هزار ریال در نظر گرفته شده اما احتمال افزایش آن وجود دارد.
حسنی توضیح داد: در مراکز خرید باید استانداردهای لازم با توجه به دستورالعمل موجود تعیین و عوامل تشخیص و ذی‌حساب و عوامل نظارت در مرکز و امکانات رفاهی بر اساس ابلاغیه های ملی راعایت شود.
وی ادامه داد: شرایط برای تحویل گندم کشاورزان باید تسهیل سازی شده و کشاورزان بدون کوچک‌ترین مشکلی گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای استان فرآیند خرید گندم نسبت به سال گذشته با تاخیر انجام می شود و و پیش بینی می شود از اواخر خردادماه خریدها از شهرستان‌های ساوه و زرندیه آغاز شود.
سال گذشته 320 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان خریداری شد.
3017/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.