«محمدرضا خالقی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 323 میلیارد ریال در قالب 230 فقره تسهیلات سال گذشته از محل منابع داخلی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی و بانک کشاورزی به 9 زیر بخش کشاورزی استان شامل دام، زراعت، باغبانی، زنبور عسل، صنایع کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی، خدمات کشاورزی، عشایری پرداخت شد.
وی ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده از محل منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و بانک کشاورزی استان مرکزی در سال مالی 96 به متقاضیان، 309 میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان 195 میلیارد ریال است که تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق با کارمزد چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
خالقی افزود: تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات این صندوق نزد بانک کشاورزی نیز یک درصد بیشتر از میزان کارمزد سالانه اعلام شده توسط بانک مرکزی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی یاد آور شد: 100 میلیارد ریال از دی ماه سال گذشته برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی توسط بخش خصوصی و دولتی تامین شد که در راستای اجرایی شدن بحث واگذاری سهام شرکت های دولتی به بخش خصوصی توسط سازمان خصوصی سازی بلوکه شده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید نیاز است با آزاد سازی این سرمایه توسط سازمان خصوصی سازی زمینه حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید در بخش کشاورزی این استان فراهم شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.